Gå til innhold
  • Bli medlem

Led Lenser H14 eller Princeton Apex 3, og vannressistens?


TheSleepwalker

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk en Magicshine sykkellykt(som kan brukes som hodelykt) til jul, men den er ikke helt det jeg har behov for og skal bytte den.

Tenkte meg en Led Lenser H14 eller en Princeton Tec Apex 3, men har ikke klart å finne noe informasjon om hvor god vannmotstand disse har.

Hvilken vil dere anbefale med tanke på batterilevetid, kvalitet, vanntetthet, etc?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, har en Led Lenser H14 som jeg kjøpte i fjor høst. Den er jeg ganske fornøyd med både når det gjelder kvalitet og vanntetthet. Den holder i alle fall tett i striregn, men har ikke forsøkt å drukne den enda. Når det gjelder batteriforbruk, må det sies at denne er en batterisluker. Hvis ikke jeg husker feil holder den vel i 13 timer om man bruker det sterkeste lyset. Det gjør jeg, siden jeg enda ikke har tatt meg tid til å sette meg inn i alle de forskjellige funksjonene lykten har :P Angrer litt på at jeg ikke betalte et par hundrelapper (tror jeg det var) ekstra for H14R varianten som er oppladbar. Den andre lykten du nevner kan jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledlenser H14 holder strengt tatt ikke 13timer på fullt det tallet er nok fra du setter den på med nye batterier og helt til du ikke kan se noe mer en svak gløding ut av lykta. Kanskje den holder ett par timer med full styrke før den begynner å avta. Men dette gjelder nesten alle lykter på markedet. Det er litt forskjell på effektivitet på led og elektronikk men uansett vil en lysstyrke/batteri kombinasjon gi omtrent samme lystid på en lykt som en annen. (så lenge det er snakk om relativt nye leds)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei Fenix HP20 til bruk i kajakken og skiturer. Den kan du bade med. Gir godt med lys til mitt bruk. Bruker 4 AA i klipsmagasin til belte/ryggsekk/padlevest.

Bruker de vanlige Eneloop (de hvite) og er godt fornøyd :cool:

Edit: Kanskje ikke så lett å bytte til denne. Er ikke så mange som fører den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så fattern vil visst ha MagicShinen han også. Da bestiller han den jeg vil ha i bytte ^_^

Heller en del mot apexen da den virker noe nettere, og har fått inntrykk av at H14 er et batterisluk(ikke det at batterier tar mye plass, men det er irriterende...).

Edit: Bruksområde er "over alt": Fjellet og skogen sommer/vinter. Må tåle striregn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.