Gå til innhold
  • Bli medlem

En litt annerledes turfilm samt førerapport fra femundsmarka.


AndersOskar

Anbefalte innlegg

Vandret solo gjennom femundsmarkas fine skoger for noen dager siden. Kan melde om et silkefint snølag på ca 15 cm, som ikke bærer ski godt nok. Om du vurderer å dra før det kommer mer snø, anbefaler jeg å gå til fots! Så mye Jerv spor også, hvilket jeg syntes var gøy å se!

Også første gang på tur med intensjon om å bruke speilrefleksen til annet en å bare ta bilder. Ble en liten turskildring med fokus på det jeg synes er de gode øyeblikkene på tur alene :)

]http://vimeo.com/55966198

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin film :) Godt laget. Femundsmarka er virkelig i vinden på forumet for tiden. Musikken var også veldig bra og passet godt til.

Hadde du med stativ til kamera og hvilket kamera brukte du?

Hyggelig å høre! :) Brukte et Canon 550D kamera og et kamerastativ jeg fikk låne av en kamerat. Han forklarte at det var av billigste sorten du fikk tak i på ebay, men det fungerte utmerket for min del! Lett var det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe annet! Takk for en fin film.

Måten du filmer på ga meg innimellom assosiasjoner til litt "engstelse" til det å være alene ute og høre lyder som man funderer sterkt på hva er, mens øya flakker og hodet holdes stille for å ikke skape lyd. Mer som et spenningsmoment enn hva man vanligvis ser i slike turrapportfilmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe annet! Takk for en fin film.

Måten du filmer på ga meg innimellom assosiasjoner til litt "engstelse" til det å være alene ute og høre lyder som man funderer sterkt på hva er, mens øya flakker og hodet holdes stille for å ikke skape lyd. Mer som et spenningsmoment enn hva man vanligvis ser i slike turrapportfilmer.

Tanken var å få frem den gode følelsen og stemmningen jeg personlig får når jeg er på tur alene. Må innrømme at jeg muligens ser litt mer engstelig ut en det jeg opplevde selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin film. Knallfine farger og mye tøff bruk av fokus. Syns den formiddlet roen skogen har nå på vinteren på en veldig fin måte.

Ser du bruker 550d, kan man spørre hvilket objektiv som står på?

http://www.stianmedsekken.net/

Hadde med to objektiver, et standard Canon 18-55mm samt et EF 50mm f.1.8. Sistnevnte ble brukt til de klippene hvor jeg lekte meg litt med fokusen. På ønskelisten til neste vintertur står nok et mer lyssterkt vidvinkelobjektiv. Var vanskelig å få til brukbare sekvenser med så lite lys som det er på denne tiden av året.

Flott film! Mer mann enn natur, kanskje, så ja; litt annerledes. Gode stemninger. Hvilket redigeringsprogram bruker du?

Takk! Bruker Final Cut pro X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med to objektiver, et standard Canon 18-55mm samt et EF 50mm f.1.8. Sistnevnte ble brukt til de klippene hvor jeg lekte meg litt med fokusen. På ønskelisten til neste vintertur står nok et mer lyssterkt vidvinkelobjektiv. Var vanskelig å få til brukbare sekvenser med så lite lys som det er på denne tiden av året.

Takk! Bruker Final Cut pro X.

Jeg har selv 600d og på det står det store deler av tiden en tokina 11-16mm f2.8. Kan virkelig anbefale deg det objektivet til ditt kamera. Knivskarpt og lyssterkt så det holder, en drøm å filme med! Bare et tips.

http://www.stianmedsekken.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 600d og på det står det store deler av tiden en tokina 11-16mm f2.8. Kan virkelig anbefale deg det objektivet til ditt kamera. Knivskarpt og lyssterkt så det holder, en drøm å filme med! Bare et tips.

http://www.stianmedsekken.net/

Ja, det er et fantastisk objektiv! Fikk låne det i høst av en kamerat. Litt stiv pris, men på sikt skal det i kamerabaggen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.