Gå til innhold
  • Bli medlem

God fjellskisko?


Vandrefanten

Anbefalte innlegg

Går og vurderer å kjøpe litt tyngre utstyr til først og fremst toppturer men og for å kunne gå litt innover. Har vurdert scarpa t4 eller det var i hvert fall førstevalget helt til jeg var innom den lokale sportsbutikken og fikk se disse http://www.fischersports.com/en/Nordic/Products/Boots/Backcountry-/-S-Bound/2730-BCX-875 .Jeg synes de så veldig bra ut. Ikke så stive som scarpa t4 men sikkert endel bedre å gå med på flatene. Det var ett slags trekk utenpå selve skoen og de så veldig varm ut.Vil tro at disse skoene ligger mitt i mellom vanlige lærtelemarstøvler og scarpa t4. Er det noen her på forumet som har disse fischer-skoene og eventuelt har scarpa skoene?. Hvordan er de å gå med på med flatene i forhold til vanlige fjellskisko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare hatt på meg de Fischerskoa i butikken. De opplevdes mykere enn vanlige lærsko. Selv kjøpte jeg T4 for et par år siden, og de er faktisk gode å gå med. Mye bedre enn stive lærstøvler. En stor fordel med dem er at innerskoen kan tas ut og holdes varm i teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lillebror til 875, altså 675, og er godt fornøyd med de. jeg vurderte også 875, men for meg virker disse litt vel kraftge siden jeg går mest bortover/oppover og har lite telemarksvinger og lange nedkjøringer.. Kan absolutt anbefale 675 som en kraftig bortover sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den fischerskoen er det ikke mulig å ta ut innerskoen. Det er jo en fordel som du sier hvis man har med telt og kan varme opp innerskoen i soveposen. Tør jeg spørre hvilke ski du bruker til de T4 skoene dine, Lompa? (og hvilke bindinger)

Jeg bruker dem på Ingstad for det meste, men tar også noen toppturer med bredere ski (Dynastar Legend og noen gamle Olin ski) siden de andre telemarkstøvlene ikke har gåfunksjon.. De er litt spinkle til brede ski, men har funnet ut at jeg kan dra en stropp rundt toppen av innerstøvelen før nedkjøring. Da funker de overraskende bra.

Bindinger på Ingstad er Voile 3-pin cable. Fornøyd med dem. På Dynastarskia er det cobra (fæle å gå med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvordan er det med holdbarheten på de fischer modeller Motaba??

Jeg hadde forgjengeren til 675 som Fischer Norge bevarte som dyp hemmelighet og nesten ikke var til å finne i butikker. Jeg har faktisk heller ikke sett de ny modeller.

De var fremstillet i noe kunstlær med mye rare forsterkinger langs kant, over foten mm. Derfor mange søm her og der. Sømmene viste sig å virke som perforeringer til å rive etter. Derfor knakk "læret" på forfoten, hvor tærne bøyer etter 1,5 sesong. Jeg reklamerte og fikk ett par ny, men Rossignol. Fischer Norge visst godt om problemet, men holdt lav profil derom og motsvarende lavt salg.

Håper at der har bedre kvalitet nå! Støvelene var ellers behagelig og bra å bruke.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir endel trakking på grusveger og stier. Kan kanskje tenke meg at de fischerskoene vil være litt bedre enn t4 skoene der. At det skulle være så stor forskjell på Voile 3-pin cable og cobra når man skal gå hadde jeg ikke trodd. Må tydeligvis tenke meg godt om når det gjelder kjøp av binding og. Når det gjelder ski har jeg sett på Åsnes Storetind. Ser meget bra ut. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.