Gå til innhold
  • Bli medlem

FOTOKONKURRANSE 2013 - Tråd for innsendelse av bilder


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Her legger man inn bilder til årets fotokonkurranse! Tråden er felles for alle månedene.

Bruk tråden http://www.fjellforum.no/topic/25321-skal-vi-prøve-oss-på-en-fotokonkurranse-i-2013

 

 
for å gi tilbakemelding på regler, avstemminger osv.
Tema hver måned er månedsnavnet - det gir en stor frihet i å velge motiv. Det trenger strengt tatt ikke være friluftslivsorientert - og terskelen skal være lav for å delta her.
Når 2013 begynner å nærme seg slutten blir dette forhåpentligvis en flott kalender. I tillegg til ære får månedsvinnerne selvsagt en kalender gratis, så får vi se om det dukker opp andre premier i løpet av året.
Vi kårer til slutt en årsvinner - ut av de 12 også som får hovedpremien - ref under.
For å legge inn bilde: " bruk full editor" er knappen - så velger man legg til fil.
Regler:

  • Kun ett bilde i hvert innlegg hver måned. Angi også en tittel på bildet - da det vil bli brukt på senere avstemming. Skriv gjerne inn innstillingene på ISO, lukketid og blender slik at andre kan lære av dine triks.
  • Bilde må være breddeformat og kan bli utfyllt med kalenderens bakgrunnsfarge i forbindelse med evt kalender.
  • Innsendere kan kun delta med bilder de selv har fotografert. Det er innsenders ansvar å sørge for å ha opphavs- og/eller fotorett til bildene og å sørge for at eventuelle personer på bildene har godkjent at bildene offentliggjøres.
  • Hver bruker kan ha maks 1 bilde hver måned. Det er et krav (fra 15/6) at man har minimum 5 innlegg på forumet for å kunne delta. Medlemmer som har mer enn 5 innlegg kommer i kategorien "Aktive medlemmer" automatisk. Bilder i juni konkurransen som er inne fra "Medlem" før 15/6 er fortsatt med selvsagt.
     
  • Bildene man legger inn må være tatt nå - og helst i samme måned som konkurransen går.
  • Bilder trenger strengt tatt ikke sendes over til vår server, men om man vinner konkurransen må originalbilde i god nok størrelse sendes til oss på e-post slik at vi kan sette i hop en god nok kalender.
  • Dere eier fortsatt bildene selv, men godtar at vi i forumet bruker bildet i en kalender eller kanskje på andre effekter/premier. I den grad det er praktisk mulig, vil bildene bli kreditert med opphavsmannens navn.
  • De 10 bildene som har mest "like" går videre til avstemming blant brukerne.
  • Denne tråden stenges for posting den 1 Mars kl 2000 - og deretter blir det åpnet for en avstemming som går i en måned.
  • Avstemmingen vil bli i flere runder om det blir mange bilder. Dvs kvalifiseringsrunde og deretter finale.
  • Om noen ønsker å delta i konkurransen anonymt så er det også mulig ved å sende en e-post med bilde til [email protected] så legger jeg det ut i konkurransen. Man må selvsagt være medlem av forumet og skrive medlemsnavnet til oss.

.Puss linsene og finn de gode motivene

Endret av Kjell Iver
endret avstemming
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra initiativ med fotokonkurranse. :)

Gleder meg til å se mange fine fjellbilder.

Her er mitt bidrag tatt på søndag.

Tittel: Den blå timen.

Sted: Veitastrondsvatnet, Luster i Sogn og Fjordane.

post-8819-0-64221800-1355482046_thumb.jp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lille bidrag.

Det er ikke akkurat et fjellbilde,men det er et turbilde. Fra søndagsturen 9. desember som gikk fra Reve havn til Orre elva og tilbake, langs det som blir kaldt Jærens Rev. (selvsagt i Rogaland.)

post-1073-0-72314800-1355493263_thumb.jp

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bidrag herifra også. Ikke så mye fjell å se, men definitivt tur og desember. :)

- Kunne vært, om jeg hadde skjønt den nye forumsversjonen og fått lagt til bildet så det faktisk kom med...

Vi prøver igjen. - Hurra!

post-7099-0-07628000-1356274321_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kunne vært, om jeg hadde skjønt den nye forumsversjonen og fått lagt til bildet så det faktisk kom med...

du fikk det til :)

Skal ta å skrive det i førsteinnlegget - bra du påpekte det. Egentlig ulogisk - men altså " bruk full editor" er knappen - så velger man legg til fil :)

Kommer til å ta bort de innleggene mine som ikke er direkte bilder her etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.