Gå til innhold
  • Bli medlem

Gnagsår av T2X-telemarksstøvler


svas

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei. Jeg går endel med Scarpa T4, snører innerskoen stramt, og har spennene på skallet helt løse. Innerskoen følger da fint med foten og gnagsår unngås. Du har prøvd dette?

Har ikke snøring på innerskoen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. lage til snøring på innerskoen.

Så har jeg en liten teori om hvorfor jeg alltid får gnagsår av skisko tidlig i sesongen, men aldri av gåsko. Og det er kanskje fordi at føttene mine er mest vant med gåsko. Så gå mer på ski, så kanskje det blir bedre.

Om compeed hjelper, så er du jo egentlig ganske heldig. Jeg svetter bort både compeed og sportstape, så etter en stund ligger de å ruller under foten, og jeg ender opp med gnagsår uansett. Og når foten først er blitt svett og "skitten" henger de nye plaserene bare enda dårligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvor får du gnagsår?

Om det er på hælen, kan du prøve flere ting.

Du kan såklart teipe. Jeg husker ikke hva det heter , men enten Elastotape, eller Tensoplast. Minimum tre cm brei.

De er elastiske en vei, og faller ikke av. Om man svetter av sånt kan man vaske også smøre med antiperspirantkrem før man teiper. Så teiper man fra der hælen begynner under foten, og opp et stykke på akillesen. Siden det er elastisk blir det ingen bulker bortsett fra overgangen mellom fotsåle og akilles.

Det bli bare to ører du klipper av. Var en artikkelen dette på gamle friluftsliv.no forumet, men jeg finner ikkeden artikkelen igjen heller:)

Du kan forsøke å legge en tynn såle under innerstøvelen.

Det finnes også hælkapper, jeg fikk mine på Surefoot. De trer man på innerstøvelen slik at de blir sittende rundt hele hælen,

mellom skallet og innerstøvelen, og "griper" rundt hele baksiden av foten. Prøvde å finne det på nett men uten hell.

Her noen andre hæltilpassere: http://www.stopheellift.com/SHL.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.