Gå til innhold
  • Bli medlem

(Alt annet utstyr) - Lupine Piko X


jakro

Anbefalte innlegg

Har nå brukt Piko X siden i fjor sommer, og den sitter så godt som alltid på hodet når jeg er ute. Brukes til alle turer, treningsturer på ski og sykkel, løpeturer og utendørsarbeid. Med hjelmfeste montert på skogshjelmen kjører jeg motor- og ryddesag i mørket med godt lys.Siden lyktehodet er så lett, og batteriet er eksternt merkes den knapt at den sitter på hodet. Når lykta skrus på indikerer den med blinkende lampe gjenstående spenning på batteriet. På de nye batteriene er det i tillegg led-indikator på batteriet som viser gjenstående spenning. Lykta programmeres i stor grad som du selv ønsker, og selv har jeg tre nivåer, med leselys som minste nivå, normalt arbeids/turlys som mellomste nivå og full guffe som høyeste nivå. Batteriet holder lenge, og lades opp i løpet av tre timer.

Med lithium-batteri tåler disse bedre kulden. Jeg opererer med to 2,5 Ah batteri, slik at jeg alltid lader ut batteriet før jeg bytter til en friskt batteri. Dette bidrar til å sikre batteriets levetid.

2500,- er mye penger for ei lykt, men godt lys og solid konstruksjon gjør at jeg ser på dette som en god investering for mange år fremover. I tillegg til hjelmfeste finnes det ulike sykkelfester og ulike festeanordninger for batteri til både hjelm og sykkelramme. I tillegg kan man få kjøpt ulike forlengelseskabler mellom lyktehode og batteri, samt et hodebånd i neonpren som skal holde lyktehodet bedre fast ved aktiviteter som orientering.

Click here to view the article

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.