Gå til innhold
  • Bli medlem

(Ryggsekk, pulk og bæresystemer) -Arcteryx Bora 95 L


Finstad

Anbefalte innlegg

Dette er av mange regnet som noe av det beste man får tak i av store tursekker.Prisen er ganske høy, men har man først investert i en Arcteryx Bora 95 vil man garantert ikke angre. Bæresystemet gjør at det er komfortabelt å bære tungt og gir deg mange innstillingsmuligheter for å tilpasse sekken din rygg. Bora 95 kommer i tre str; S, M, L, så det er lurt å kjøpe den som passer din rygg best. Bora 95 L er på totalt 110 liter, så med denne sekken er det mulig å pakke stort for mange dager ute!

Sekken går ikke for å være vanntett, men stoffet er av det mest solide jeg har sett på en sekk, og det skal regne mye før klær og andre ting i sekken blir vått. Alle glidelåser er kraftige og solide, og er "teipet" for ekstra beskyttelse mot regn.

Sekken består av totalt 4 rom. Bunn, hovedrom, kengerulomme og topplokk, i tillegg til at man kan snøre igjen toppen av hovedrommet. Jeg savner et par smålommer til "småutstyr" som lommelykt, gps etc. Men man har lett tilgang til hovedrommet fra både toppen og fra siden. Sidelommer kan dessuten lett gjøre sekken mer ustabil hvis man ikke er nøye med hva man putter i dem.

I hovedrommet er det en lomme for camel-back system. Min camelback på 3 liter hadde masse plass, så jeg tipper det er plass til opp til 5 liters camel back.

En annen genial løsning er at de har laget rom for bakhodet, slik at sekken ikke er i veien når du ser oppover!

Det er gode festemuligheter for utstyr utenpå sekken. F.eks. isøks, hjelm, liggunderlag etc.

Click here to view the article

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.