Gå til innhold
  • Bli medlem

(Klær, sko og fjellstøvler) - Norrøna Svalbard Børge Ousland


Bergtass

Anbefalte innlegg

Har brukt dressen til alt fra hundekjøring i 15 blå og stiv kuling til varme sommerdager på høyfjellet. Værbeskyttelsen er overlegen og vil spesielt da nevne hetten med den spesielle stormklaffen i front.Videre så vil jeg si at dobbel stormklaff over glidelåsen i front på jakken trekker veldig opp. I våre minimalistiske tider hvor funksjonelle lommer er et sjeldent gode, så skiller jakken og buksen seg ut. 6 svært tilgjengelig og gode lommer. Buksen har to lårlommer som er foret, ypperlig for å ha GPS, kamera og annet kuldeømfintelig utstyr man måtte ha. I tillegg på buksen er det to brystlommer, godt egnet for batterier til hodelykt etc, men ikke så tilgjengelige når jakken er igjen. Både jakke og bukse har stretchelementer, god beveglighet og romselig passform. Eneste som er å utsette er at buksen har todelt glidelås i siden pga sidelommene, noe som gjør at utlufting på sommeren blir litt begrenset, men ikke nok til å trekke den noe ned i karakter. Buksen har også dropseat funksjon, som fungerer helt greit, dog ikke uten akrobatiske krumspring til tider.

Anbefales!

View attachment: 320416_10150300634972414_544937413_8286980_745754076_n.jpg

View attachment: IMG_6242.JPG

View attachment: IMG_6244.JPG

Click here to view the article

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse
  • 7 måneder senere...

Bare en liten heads up til de som eventuelt skal handle Svalbard Børge Ousland jakka. Jakkene er laget for ekspedisjonsbruk og er store i størrelsen.

 

Skal du bruke jakka til normalt friluftsliv året rundt, ikke bare ekstrembruk om vinteren, så anbefaler jeg at du ser bort i fra størrelsesguiden til Norrøna og faktisk prøver den på før du kjøper!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ouslandjakka.... Er 167 cm høg og har str s. Den er litt lang i erma, men ikkje verre enn at det funka fint. Følte eg ikkje kunne ha den mindre, for då ville strammefunksjon og lommer osv komme i konflikt med hoftebeltet på pulkselen min. Elles har jakka fått mykje juling, og er kanon! Med ein god pelskant gir den sjuk værbeskyttelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.