Gå til innhold
  • Bli medlem

Handle friluftsutstyr i Bergen..


John-André

Anbefalte innlegg

Annonse
Prøv G-sport eller Platou. Tek du turen innom Bergen Turlag i Markens Tverrgate 15/17, har dei endå fleire tips.

Helsing Stuttjukken, i Arna ved Bergen.

Takk for svar, men hvor i Bergen ligger G-sport og Platou? Det er vel flere G-sport forretninger vil jeg tro....noen som har mer utstyr enn andre? (friluft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3 sportsbutikker som er verdt et besøk, og alle ligger i nesten samme område.

Platou - Stort utvalg, høye priser og stilig butikk på 3 plan. Skal ha skryt for kompetent betjening, de vet som regel hva de snakker om når de anbefaler noe. Ligner ganske mye på "Skandinavisk Høyprisutstyr" :) Butikken ligger ikke langt fra Torgallmenningen; du går over gata ved Torgalmenningens sørøstre hjørne og 100 meter bortover gata der. Rett over gata for hovedinngangen til det grønne kjøpesenteret (Xhibition ellerno). Adressen er Småstrandgt. 8, se www.platou.as

Rye Sport - En bra butikk på 3 plan, der det meste av utstyr for fjell- og friluftsliv er samlet i øverste etasje. Ligger i samme kvartal som Platou, men med inngang på motsatt hjørne (nordøst, mot Fisketorget). Adressen er Vågsalmenningen 3, se www.ryesport.no

Fritid Sport - En liten butikk med bra utstyr og fornuftige priser. Har handlet mye der, og medlemmer i fjellsportgruppa i Bergen turlag får 10% rabatt. Ligger litt øst for de to andre, like ved Korskirken. Adressen er Nedre Korskirkeallmenning, se http://www.fritidsport.no/ (skifter visst navn til "Ute.no").

Lykke til med handleturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til "stuttjukken", "fulvund" og "Torgeir" (spesiellt) for svar!

Jeg skal stikke innom alle steder som dere har nevnt. Og Torgeir må jeg få takke ekstra mye for god forklaring hvor jeg finner tingene :wink:

Jeg reiser til Bergen imorgen (onsdag) og blir der til neste fredag, så jeg bruker uka til å gå over det jeg finner av sportsforretninger for å se på priser/produkter osv. Så kjøper jeg vel det jeg trenger i slutten av neste uke.

Skal bli spennende å se hva jeg ender opp med, for hjelpe meg det er en "skog" å velge i, og når man ikke er "rik" så blir det ikke lettere å sette det ene forran det andre...

Lykke til - til meg selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.