Gå til innhold
  • Bli medlem

Til Alpene med småbarn


AP Halle

Anbefalte innlegg

Hei. Vi er en familie på fire, dvs to voksne, en på fem og en på ca et år. Vi går med tanken på å tilbringe noen måneder i Alpene eller i nærheten neste sommer. Noe som kjenner til et egnet sted som kan brukes som utgangspunkt til alt fra klatring, sykling, fjellturer etc? Det er ønskelig at det ikke er en typisk turistplass ala Chamonix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Østerrike burde vel være en grei plass å begynne å lete. Her er det mange idylliske landsbyer og området rundt Grossglocner har i hvert fall mye fjell. Selv har jeg vert innom Sel am see noen ganger. Både sommer og vinter. Her kommer du lett opp til Kaprun hvor du kan stå på ski hele året. Dette er jo typiske turistplasser, men i områdene rundt og når du kjører Grossglocner strase så burde det vel være mulig å finne noen steder som ikke er så til de grader infisert av turisme som de fleste andre småbyene i området.

Men personlig liker jeg best syd Tyskland og helst Tyrol. Kanskje litt høyere priser enn i Østerrike, men ikke avskrekkende.

http://www.suedtirol...r-holidays.html

Her har du for eksempel byen Oberammergau som bare må oppleves. Det finnes ikke maken noen steder i verden. (Ta et Google søk og se litt på bildene som kommer opp.)

Tyrol er malerisk med en fantastisk natur, folkene er vennlige og gjestfrie, maten er fantastisk og ølet flommer for de som liker det.

De har stort sett alt du måtte ønske deg for en ferie, bortsett fra salt sjø og badestrender.

Folkene i dette området bor stort sett i landsbyer, men et og annet gjestehus finnes også i litt mer landlige omgivelser.

Hvis du skal bo her med familien i 2 til 3 måner så tror jeg at jeg ville forsøkt en annonse, kanskje i noen lokale aviser. Privat innkvartering er nok det som kommer billigst ut. Da kan det nok være en fordel å kunne litt Tysk.

Jeg sjekket ut noen "Zeitungen" på nettet og det skulle nok ikke være så veldig vanskelig å finne noen som dekker et aktuelt område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv veldig lyst på en slik type ferie selv (men dama ikke like godt) ente eller med en "charter tur" fint om du holder oss opptatert før og etter turen "coni" har dessvere ikke noe tips og komme med da jeg ikke på på "tegne brette" en gang :) (så kan jeg får overtale dama hvis det går bra med dere) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.