Gå til innhold
  • Bli medlem

Oslo-Mugnetind-Bitihorn-Oslo


coni

Anbefalte innlegg

post-79-0-43958000-1353873002_thumb.jpgpost-79-0-15974300-1353872795_thumb.jpgJulebord på fredag og familiære interesser på søndag gjorde det til en nødvendighet å satse på dagstur denne helgen. Egentlig var planen å bestige Besshø, kjøre ned en av rennene mot Beseggen og så returnere via selve Besseggen. Men Vegvesenet ville det annerledes. Valdresflya var stengt lørdag morgen. Dermed ble det Mugnetind på formiddagen og Bitiorn på ettermiddagen. Mens vinden ødela litt av moroen på Mugnetind kan vi rapportere om kjempeforhold fra Bitihorn og ned til RV 51 ved Bydin. Pudder på fast såle. Med kjempefin kveldsstemning og 3/4 måte i bakrunnen.

Hadde gjerne visst hvordan man legger til en beskrivelse/kommentar til bildene.

post-79-0-12350500-1353872918_thumb.jpg

post-79-0-17039000-1353872944_thumb.jpg

post-79-0-90282100-1353872978_thumb.jpg

post-79-0-19077900-1353873029_thumb.jpg

post-79-0-12952200-1353873061_thumb.jpg

post-79-0-84463200-1353873081_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gjerne visst hvordan man legger til en beskrivelse/kommentar til bildene.

Du kan legge bildene inn i teksten som en vanlig tekstbehandler etter at du har lastet dem opp og skrive inn tekst over bildet - eller under bildet eller whatever.

De bildene du en gang har lastet opp på forumet, blir tilgjengelig for deg via knappen "My media" senere. Vanligvis har man alltid "full editor" når man skriver ett nytt innlegg. Når man skriver svar må man trykke "Bruk full editor".

For øvrig en flott turrapport. Ikke mange som drar på tur nå på denne årstiden. Det er en egen stemning med det blå lyset og stillheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mugnetind gikk vi fra Beito. Hadde vel vært for langt å gå fra Rv 51 med randoski...

Var derfor jeg spurte, regnet med det var litt langt.. Har ikke vært på Mugnetind på vinteren enda. Er det brøytet opp til bomstasjonen, eller lenger?

Veldig fine bilder, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg bommer litt på hvor bommen er, ser på ut.no sitt kart når det gjelder veien ved Slettefjellet, da virker det ihvertfall som om det er snakk om ca to ganger Besseggen. Men kan bare være meg som loker som vanlig eller at jeg som sagt har blitt for lat og synes det er langt likavell :)

Synes uansett at det er respekt i å gå langt med tung bør. Er ikke så ofte man ser det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg bommer litt på hvor bommen er, ser på ut.no sitt kart når det gjelder veien ved Slettefjellet, da virker det ihvertfall som om det er snakk om ca to ganger Besseggen. Men kan bare være meg som loker som vanlig eller at jeg som sagt har blitt for lat og synes det er langt likavell :)

Synes uansett at det er respekt i å gå langt med tung bør. Er ikke så ofte man ser det lenger.

Muligens har vi forskjellig oppfatning hvor bommen ligger men den turen vi gikk er en forholdsmessig kort topptur. Under 1.000m og 2-2,5 timer opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens har vi forskjellig oppfatning hvor bommen ligger men den turen vi gikk er en forholdsmessig kort topptur. Under 1.000m og 2-2,5 timer opp.

Kan bekrefte at turen opp til Mugnetind ikke er lange turen på ski. Fra bommen i Hensrauddalen følges veien opp til utløpet ved Fleinsendin og derifra en rimelig direkte linje opp til Mugnebotten. Fra Mugnebotten er det flere alternativer, men sommerruta er vel grei hvis det ikke er rasfare. Lett tilgjengelig og fantastisk tur med fet utsikt i fint vær. Kjørte dere flanken/renna direkte fra toppen ned i Mugnebotten Coni? Har aldri turt selv, men den ser kul ut...:)

/Naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at turen opp til Mugnetind ikke er lange turen på ski. Fra bommen i Hensrauddalen følges veien opp til utløpet ved Fleinsendin og derifra en rimelig direkte linje opp til Mugnebotten. Fra Mugnebotten er det flere alternativer, men sommerruta er vel grei hvis det ikke er rasfare. Lett tilgjengelig og fantastisk tur med fet utsikt i fint vær. Kjørte dere flanken/renna direkte fra toppen ned i Mugnebotten Coni? Har aldri turt selv, men den ser kul ut... :)

/Naboen.

Nei, vi kjørte ikke direkte. Er vel litt i overkant riskabelt på vinteren men sikkert veldig morsomt på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.