Gå til innhold
  • Bli medlem

Usikker på hvilken pulk jeg skal velge


2ne

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en pulk nå, men lurer på hvilken jeg bør kjøpe.

Den skal i hovedsak brukes til å ha litt utstyr i, men det må være mulig å ha en liten hund i den på lengre turer.

Jeg har sett litt på fjellpulken barnepulk. Den har vindu, og rekner med at den kan stenges helt slik at den blir tett i tillegg? Men hvordan blir det ellers med plass i den ? Er det mulig å ha utstyr i barnepulken, eller er det kun for å ha med seg barna?

Jeg lurer også på om det finnes et drag som passer til både hund og menneske, så en slipper å bytte det? Om dere forstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å fikk prøvd pulk sist helg har jeg blitt sånn noenlunde frelst.

Jeg har trålet forumet her og flere nevner Fjellpulken XCountry 144 og ulike former for akebrett lignende pulker.

Googla endel på nett for å finne billigst mulig, fant denne:

http://www.sportogfiske.no/produkt/fjellpulken/varepulker/xcountry-144-fjellpulken-komplett

Har noen på dette forumet erfaring med denne nettbutikken? Prisen er såpass lav (kr4450 komplett) at det er litt mystisk?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt en Fjellpulken varepulk. Det er gode pulker, som ikke veier for mye, samtidig som de tåler mye last. Selv vil jeg gå til innkjøp av en Paris-pulk, denne er i plast. Grunnen til det er at den tåler mer, en glassfiberpulk som treffer en stein kan bli nokså skadet. Var på Hardangervidda i påsken, det var lite snø og da er det problematisk med glassfiber. Mange som har Paris-pulken er fornøyde, av den grunn at den er solid, og man kan dra den over grus og stein uten at den blir ødelagt. Videre har den god flyteevne i snø. Den er kanskje ikke like stabil, det kan man imidlertid lett fikse ved å montere to nedfellbare plater på hver side av pulke, kjekt i utforkjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.