Gå til innhold
  • Bli medlem

Hhardangervidda på langs i Oktober!


Umbros

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjempefin beskrivelse av seinhøstes tur på vidda. Så ut til at dere tross alt var veldig heldig med været og at det nok var veldig godt å krype i posen onsdagskvelden. Deler bikkjene på en duk, eller har de hver sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det var Nor-way bussene vi tok, og vi satt med en liten klomp i magen for hver buss vi måtte bytte til nettopp fordi hver eneste bussjåfør opplyste oss i klartekst om at vi var sisteprioritert om det kom noen med allergi.

Heldigvis var alle som kom på bussen blide og hyggelige,å vi fikk være med uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rayun: De delte en jervenduk, de har en slik intern "rutine" som de selv har laget, hvor den yngste ( og faktisk den med minst pels) kryper nederst, og de to andre vedsidenav hverandre forann han igjen. Blir akkurat plass.

Husker jeg bekymret meg over om de fikk luft nedi der de første turene da den eldste enda var ung, men det er altså ikke et problem :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Hei

Leste med stor interesse turbeskrivelsen, ikke minst siste delen

.

Du skriver at dere tok buss fra Rjukan, og et par andre steder. Var det med Nor-way bussene? I så fall har de endelig endret holdning fordi de ikke tillot dyr på bussen.

Du svarte

Hei!

Det var Nor-way bussene vi tok, og vi satt med en liten klomp i magen for hver buss vi måtte bytte til nettopp fordi hver eneste bussjåfør opplyste oss i klartekst om at vi var sisteprioritert om det kom noen med allergi.

Heldigvis var alle som kom på bussen blide og hyggelige,å vi fikk være med uten problemer :)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hei igjen

Det var godt å høre. Før tok jeg gjerne Nor-way buss f eks til Seljord og gikk derfra over Lifjell til Jønnebu. Tok så drosje til Bø og NW hjem.

Så ble det plutselig bråstopp å ha med hund. Jeg har argumenterte mange ganger med dem, bl a om problemet med parfyme som kanskje er mer plagsomt enn en hund (er selv alergiker). Fikk alltid negativt svar tilbake, men kanskje det har nyttet likevel. Oppfordrer derfor alle til å klage om du blir avvist med hun

Hadde en ubehagelig opplevelse med båten over Møsvann. Hadde gått fra Dyranut til Mogen og skulle ta båten til Skinnsarbu.

Det var deilig å kle av seg en del plagg som jeg la i sekken, fordi jeg og hunden skulle inn i salongen. Så kom pengeinnkreveren. Hun så iskalt på meg, pekte på hunden og sa: "Denna må ut"! Så måtte vi ut da begge to, Jeg klagde på oppførselen hennes til transportøren, og fikk hvert fall en beklagelse på oppførslen.

En pussig opplevelse som gjentok seg hver gang vi gikk på bussen: Uni, min daværende labradortispe, gikk inn. Deretter skred hun sakte bakover, mens hun gransket hver passasjer nøye. Så snudde hun seg og gikk fremover til den person likte best. Der la seg ved beina til han eller henne, og lå musestille der hele turen. Jeg gikk selvfølgelig og spurte om det var greit? Og det var det alltid, for vedkommende skjønte at hun/han var foretrukket blant alle de andre, innklusiv meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.