Gå til innhold
  • Bli medlem

Black Diamond teleskopstaver, Any good?


Jaran84

Anbefalte innlegg

Skal ha med nye staver for bruk med fjellski. I den forbindelse lurer jeg på om jeg bør gå for teleskopstaver eller fast lengde.

Har kikket på disse: http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/ski/ski-poles/traverse-ski-pole-2011

De selges for 500,- hos en sportsbutikk i nærheten her. synes de ser fine ut, men har noen erfaring med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knall! Ser for meg at det må være genialt når du kommer fra løssnø og over i ett scooterspor feks som er hardt, å korte inn stavene noe. Eller motsatt så klart.

Men klarer de å holde i mot når en kar på 0,1tonn mister balansen og støtter seg på staven feks? eller klapper de sammen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men klarer de å holde i mot når en kar på 0,1tonn mister balansen og støtter seg på staven feks? eller klapper de sammen da?

Har de stavene der og kan med sikkerhet si at hvis man har forlenget de til de ytterste hakkene holder de ikke en kar på 0,1 tonn. Enten bøyer de seg så teleskop funksjonen ikke er der lenger eller så knekker de.

Men når det er sagt har jeg hatt to par av disse og er godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de stavene der og kan med sikkerhet si at hvis man har forlenget de til de ytterste hakkene holder de ikke en kar på 0,1 tonn. Enten bøyer de seg så teleskop funksjonen ikke er der lenger eller så knekker de.

Men når det er sagt har jeg hatt to par av disse og er godt fornøyd :)

Har brukt BD staver med denne låsen siden 2006, og har samme erfaring som Jonasro. Låsen holder, i motsetning til mange andre teleskopstaver. Men som de fleste teleskopstaver er de svake når de er forlenget maks. Har imidlertid kun opplevd at de bøyde seg under 110 merket, så ingen store problemer.

Er imidlertid kun testet med 0.09 tonn, så usikker på om det samme gjelder for 0,1 tonn :cool:

Et godt kjøp for prisen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.