Gå til innhold
  • Bli medlem

valgets kval


knutz

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kjøpe kano,og har fått godt tilbud på Mad river 167 og 156. (prisforskjellen er kun 500kr)Samt Ally.

Hva bør jeg velge?

Bruksområde blir både dags og overnattingsturer. 2 personer + 1 barn og hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal dere bære mellom vann osv, hadde ikke jeg vært i tvil, Ally!!!

Har vært på mange turer med plast kano, aluminiums kano, og ally kano. Ble overrasket over hvor god allyen er i sjøen, og hvor mye den tåler. Og hvor lett den er å håndtere i forrhold til plast og aluminium. Har ikke erfaring med Mad river dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til det lindus skriver, har brukt ally mye på elv med stryk og bølger og ble mildt sagt imponert over egenskapene,

særlig hvordan duk og ramme samarbeider med kreftene i elva.

Med to personer en unge og hund pluss bagasje ville jeg ikke gått for den minste båten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det ror på den? B)

http://www.madrivercanoe.com/product/index/products/recreation/journey_series/journey_169/

Jeg har aldri sett ror på kano i levende live, men noen bilder har jeg sett. Da på elvekanoer som har blitt modda så barn lettere skal padle alene. Med ror blir jobben med å padle rett fram litt lettere. Sånn som den her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldrig sett ror på kano før,helt klart praktisk ved alenepadling i vindvær.

På min første kano monterte jeg skråstilte fotstøtter noe som fungerte framifra

Dette var en inca aluminius kano med tverrgående skjøter eller spant noe som gjorde montering

enkelt og justerbart,gode fotstøtter må vere det mest effektive man kan gjøre med en kano.

Morsom filmsnutt.. minner om meg selv da jeg var i den aldern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da får vi håpe han har lagt fra seg støtteåra, slutta med cross-dressing og kommet seg vekk fra "The dark side" nå. :-P

(støtteåre=kajakkåre) (Cross-dressing=>sprut trekk=>skjørt=>Det er vel helst damer(og skotter samt polynesere) som bruker skjørt) (Dark side= Kajakk)

Mannfolk i skjørt= Trance.. men nok om det.

Ser du har en flott liten sak av en båt på profilbildet ditt,blir litt nysjerrig på hva slags farkost det er,ser da ut som en enmanns. Fortell-fortell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet om ror var en spøk. Knutz har deltatt i en del diskusjoner om ror vs skeg på kajakk, og er en (ekstremt) svoren ror-tilhenger på kajakk.

Vel vel... jeg vil vel ikke akkurat kalle meg ekstrem.

Men er av den oppfatning at kun det beste er godt nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.