Gå til innhold
  • Bli medlem

Lure på å kjøpe dynafit sko+bindinger....


baron

Anbefalte innlegg

Har idag marker baron og scarpa t3 sko på randoskia mine. Skia er av merke blizzard titan ettelleranna...

Dette blir jo brukt til toppturer og litt i skibakken med ungene.....

På ein tur i vår fekk eg kjenne på vekta på dynafit sko og bindinger og etter det fekk eg VELDIG lyst på det...

Hørre bindingene tåler lite hard kjøring.... No e ikkje eg den så hive meg utfor dei brattaste bakkene men greit at skia sitter på ...

Men her er jo endel å velge i av typer/modeller.... er jo litt prisforskjeller og....

Ser det er veldig lite brukt til salgs av dynafit..

Er det nåken som har anbefalinger å komme med ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk over til Dynafit sko og bindinger i fjor etter å ha gått runden med Marker og Diamir Fritschie bindinger.

Angrer ikke et sekund, var som å komme over i en helt ny verden. Har brukt dem masse i siste skisesong, blant annet Haute Route fra Chamonix til Zermatt. Har utelukkende positive erfaringer å komme med. De er ikke like kraftige som Marker's bindinger men de tåler hard kjøring og bratt kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par toppturski med dynafit binding på, veldig fornøyd. Kjører med dynafit zzero sko, de er forholdsvis stive hvis du er glad i å kjøre hardt. Ellers får du tak i lettere utstyr også. Kun opplevd å løse ut ved harde landinger, ikke noe problem å kjøre hardt/bratt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynafit er klart å foretrekke på tur - og de er også de turbindingene som tåler klart mest (vel - sammen med plum o.l. som deler samme design som dynafit).

Jeg er litt skeptisk til speed-bindingen siden den ikke har stoppere: brukte det tidligere, men en tur med en ski på toppen og en i bunden var nok for meg..... Fangremmer er potensielt svært farlige. Så velg radical eller vertical bindingene så du får stoppere.

Jeg bruker nå tlt5 performance skoen - som er tilsvarende nedover som zzero4 carbon, men veldig mye bedre oppover/bortover. I år kommer også dynafit med nye sko som er verdt en titt: Mercury, One og Vulcan. Scarpa's Maestreale er også verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har no handla meg performance skoen.... men no står valget mellom tlt radical ft eller st binding..... Har lest, sett og undersøkt men klare ikkje heilt å bestemme meg.... :shock: slik eg skjønner så stiver ft bindingen skia litt då den er sammenhengande... ellers er finne ikkje eg nåke.... nåken som kan påvirke litt eine eller andre veien. pris betyr ingenting. er bare 500 kr i forskjell....held ein liten knapp på ft bindingen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter det jeg forstår er bindingen fremme lik på radical ft og st så det er ikke så stor forskjell som det var på vertical serien. Forskjellen er stivhet på skia som du sier.

http://www.wildsnow.com/6468/dynafit-ft-12-radical-binding-damper-stiff/

Finnes andre alternativ også. Plum lager også tech bindinger, http://fixation-plum.com/en/fixation-complete/1-plum-guide-3700693400015.html

De får en med helstøtter som ekstrautstyr slik at en ikke skal belaste de to festene for helen så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk selv for Radical ST.

-Billigere

-Lettere

Forskjellen er at FT har en plate som visstnok skal kunne stive av skien under bindingen hvis du "slår den på". "Slår du den av", beholder skien sin naturlige flex. Ryktene sier at det er tvilsomt at denne har noen effekt i det hele tatt. Og hvorfor skulle du egentlig ville stive av skien?

FT kan du stille inn på DIN 10 hvis jeg ikke husker helt feil. Dette kan være greit dersom du er en stor og tung kjører, og kjører veldig hardt. Hvis ikke, så fører det bare til at du knekker bena hvis du faller stygt, for da løser ikke skiene ut.

Så med mindre du faktisk finner en god grunn til å velge FT, så gå for ST. Det er mitt råd ;)

Plum har ikke stoppere, ser det ut som. Da må du benytte fangreimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.