Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp - hvilken pulk er dette?


Anbefalte innlegg

Har mulighet til å kjøpe denne for 1000 kr. Planen var å mekke sammen et paris-pulk oppsett til vinteren, men her får jeg med drag både til meg selv og bikkja.

Pulken kommer i hovedsak til å bli brukt som varepulk. Men trenger å finne ut hvilken modell fra fjellpulken dette er, så jeg får tak i spesifikasjonene på den.

07_1791606328.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En slik en er jeg oppvokst i. :smile:

Det er en standard barnepulk, og det er nok helt riktig at den er ca 30 år gammel.

Jeg er født i 1980, så tipper den pulken der er fra tidsperioden 1979-1981. Etter dette tror jeg de skiftet farge (De som er født i '81 har jeg stort sett sett med pulk med annen farge).

Jeg brukte den selv til min førstefødte for noen år siden, og det eneste som egentlig er negativt med den er pakk-egenskapene. Pulken har hovedåpningen med snøring bak, og den lille glidelåsen som du ser foran. Selve pulk-stoffet er egentlig litt for trangt synes jeg, og den begredelige glidelåsen foran var grunnen til at jeg byttet til en 30 år nyere pulk med et langt bedre system. Om du er klar for å klippe og sy litt i pulken, er imidlertid dette ikke noe problem.

En annen interessant ting er også hvilke type drag den er levert med. Jeg tror min gamle far snakket om at de kunne velge mellom tre typer stag til denne pulken. Ett bambus-drag i full lengde, et aluminiumsdrag i full lengde, og et delbart aliminiumsdrag. Det delbare aluminiumsdraget er kliss likt det som leveres med Fjellpulken i dag, bortsett fra at de mangler "støtdemperne" som kom på 90-tallet.

Designet på selve pulk-kassa er litt annerledes enn dagens barnepulker, men jeg tipper den gamle har litt bedre flyt i løssnø siden den nye fått et litt bredere bak-parti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet hos Fjellpulken i -79, husker ikke denne glidelåsen på trekket...........

Bambusdragene var byttet ut mot glassfberrør på den tiden og var ganske likt det som leveres i dag.

Fjellpulken produserer fortsatt på Lillehammer og har fortsatt gode produkter og service,

mange reservedeler leveres fortsatt til gamle modeller.

Til barnepulkene kan du også kjøpe et annet trekk som gjør den til en god og stabil transportpulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.