Gå til innhold
  • Bli medlem

Storgrovhøe


Slurt

Anbefalte innlegg

Planlegger tur opp på Storgrovhø mtp skikjøring ned i Leirdalen(Bøverdalen). Kan man gå rett opp fra dalen eller går man opp skaret til Illåbreen. Jeg ser også på en rute der man går opp Brånåveien inn til Storjuvbreen for så å knekke seg opp på ryggen. Noen som har stått på ski ned her før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

Siden det ikke er noen inne på dette fete forumet som har vært oppi dette området, trenger jeg ikke å fortelle om hvodran det var og hvor vi gikk. Virker som det bare er utstyrfanatikere og skogsvandrere som skriver her.. Men om noen kan fortelle meg hvor normalveien opp Heimre Illåbretind (N) fra syd går vinterstid skal jeg revurdere inntrykket av forumet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er noen inne på dette fete forumet som har vært oppi dette området, trenger jeg ikke å fortelle om hvodran det var og hvor vi gikk. Virker som det bare er utstyrfanatikere og skogsvandrere som skriver her.. Men om noen kan fortelle meg hvor normalveien opp Heimre Illåbretind (N) fra syd går vinterstid skal jeg revurdere inntrykket av forumet :smile:

Jeg tror ikke, at du skal regne med at folk, som er aktive med fjellsport følger med time for time i dette forum. Men over tid kommer nogen måske forbi og kan give dig svar.

Jeg husker at have været forbi for ca. 20 år siden i maj måned, hvor vi gik op på ski af Heimre Illåbreen og op skaret - og jeg mener det var mellem 2170 og 2175. Men jeg var ikke på toppene her.

Mener at vi på samme tur gik videre og var oppe på Tverråtinderne. Så jeg gætter på, at vi kunne gå vest om Ymmelstinden. Efterfølgende tog vi ned af Illåbandet og Nordre Illåbreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Viggo! Også en Danske da gitt :-) Innlegget ble postet 17 okt så den time for time påstanden din bør jo modereres litt. Men det jeg lurer på er normalveien opp Heimre Illåbretins (N) fra s om vintern.Vi var der i helgen men snudde i kuling, snø og mørke.. I beskrivelsen står det nemlig lett fra s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.