Gå til innhold
  • Bli medlem

Reparere såle på ski


Anbefalte innlegg

I sommer kjøpte jeg meg et par velbrukte telemarkski. (Katana for de som lurer).

De har et lite område på ca 4x40mm der sålen er skavet av helt av på den ene skia. Sikker etter et ublidt møte med en stein. Skiene var billige så det er ikke nor problem med denne skaden i forhold til pris.

Nå nærmer vinteren seg og jeg tenkte at jeg skulle reparere dette før skisesongen starter i Trønderlag.

Hvilke erfaringer har folk med reparasjonsmåter?

Jeg ser det selges ren P-tex i pinner, plater, ruller og så er det "P-tex candles" som er en greie en tenner på og så drypper smeltet plast på skaden.

Noen som har prøvd standard smeltelimpistol med disse P-tex pinnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4x40 cm høres mye ut. Du bør nok skjære ut et rektangulert stykke og lime på nytt belegg. Dette kan man jo prøve på selv. Selv ville jeg overlatt dette til de som kan det. Kanskje du kan legg ut et bilde av skaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.