Gå til innhold
  • Bli medlem

Høsttur til Storeggvatnet


turopplevelser.blogg.no

Anbefalte innlegg

Høsttur til Storeggvatnet



I fjor høst dro jeg på fisketur til Storeggvatnet sammen med Runar og hans kjære Anne Berit.

Storeggvatnet ligger i Ballangen kommune.

Letteste rute til Storeggvatnet er å kjøre innerst i Råndalen og gå derfra. Det er ikke så langt å gå dit, men det er bratt og krevende.

1458045-7-1350211072672.jpg
Storeggvatnet

Runar og Anne Berit dro opp kvelden før meg, og når jeg kom opp hadde de allerede fått flott ørret i vannet. Jeg var da ikke sein med å få fram fiskeutstyret og etter noen timers fisking hadde jeg også fått flere flotte ørretter. Ørrettene ble tilberedt til middag, og rød og fin som de var i kjøttet smakte de fantastisk. Bedre mat enn det får du ikke på all verdens restauranter.

1458045-7-1350210929104.jpg
Middagen

Resten av kvelden koste vi oss med god XO drikke og det ble fortalt skrønehistorier langt ut i de seine nattetimer. Når det ble tomt i flaska tok vi veien inn i teltet og sovnet raskt alle mann og kvinner.

1458045-7-1350212695581.jpg
Runar & Anne Berit er varme og gode i høstkulda:)

Dagen etter våknet vi til et flott høstvær og vi bestemte oss for å ta en tur innover fjellet. Vi pakket i sekkene å satte avgårde innover fjellheimen. Første stopp hadde vi da vi kom til Isvatnet. Det var et flott skue med Frostisen i bakgrunnen.

1458045-7-1350211652074.jpg
Turkameratene, Isvatnet og Frostisen.

Vi fortsatte videre til Straumvatnet hvor vi prøvde fisket litt. Det var desverre ikke fisk å få, men vi koste oss med pannekaker til lunch, så bra hadde vi det uansett. Etter ei stund valgte Runar og Anne Berit å gå tilbake, mens jeg fortsatte mot Nordre Bukkevatn hvor jeg planla å fiske i elva som kommer fra Straumvatnet.

1458045-7-1350211949748.jpg
Isvatnet, Straumvatnet og Nordre Bukkevatn

Jeg hadde knapt kommer fram og kommet i gang med fisket da tåka plutselig kom sigende. Det gikk ikke lang tid før den lå tett og sikten var plutselig ikke nå særlig. Heldigvis hadde jeg med meg GPS og kunne dermed navigere meg trygt tilbake til Storeggvatnet. Runar hadde også GPS og han og Anne Berit kom også trygt fram til Storeggvatnet.

Der hadde vi oss et bedre måltid før satte kursen hjemover. Dermed var en flott tur i et fantastisk flott område over..

Flere bilder fra turen samt andre turhistorier finnes på http://turopplevelser.blogg.no/

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefin rapport. Jeg tror disse områdene er hvite felter på fjellforum. Det er lite turrapporter fra disse områdene. Er det mye trafikk i fjellene der, eller? Nasjonalpark?

Tja, vil vel ikke si at det er mye trafikk der. Fantastisk flotte områder. Er ikke nasjonalpark. I Ballangen kommune hvor dette er fra er det noen naturreservater, men ikke dette området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.