Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til vindtett genser


NJB

Anbefalte innlegg

Hei,jeg er på jakt etter en genser jeg kan ha utenpå ull t-skjorta mi. I dag har jeg en Devold ull t-skjorte og en Devold ullgenser utenpå der,problemet er at jeg svetter endel,men når det blåser litt samtidig blir det fort kaldt. Jeg har en Arcteryx skall jakke med meg på tur til bruk når det regner,men synes den blir for tett og klam til bruk på vår,sommer,tidlig høst uten regn da den er laget av GoreTex Proshell.

Så jeg er på utkikk etter en genser som puster,men samtidig er vindtett.

Noen som har noen forslag? Kanskje jeg bare skulle gå for en Norrøna Bitihorn Aero100 jakke,den er jo vindtett og puster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Anbefaler å kjøpe deg en tradisjonell ullgenser fra Færøyene. Der vasker de ikke ulla før de strikker av den, slik at ulla har et naturlig fettlag. M.a.o akkurat som det sauene går rundt med hele året. Lukter litt sau i begynnelsen, og du kan finne litt gress/torv i strikken, men det er det verdt. De er så og si vindtette, samt at de også er vannavisende. Kjøpte 3stk når jeg var der i 2010, har egentlig ikke brukt andre ullgensere siden da.

sirri.fo har noen typer vet jeg, men om du ringer turistinformasjonen i Torshavn hjelper de deg nok med telefon nummer, ev web adresser. PS: de både forstår og snakker norsk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindtett, lett jakke fungerer veldig godt synes jeg. Jeg bruker også synt-skjorter uten på ulltskjorta. Du kan brette opp armene når det er varmt. De tørker fort, og er relativt holdbare (slitestyrke er største problem med tynne vindjakker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.