Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose - dun eller kunstfiber?


Anbefalte innlegg

Heia,

jeg will gjerne kjøpe en finn winter-sovepose.

Er det noen hvem kan anbefale en pose før en "lett frysende jente" :) ?

*Skal bli lett(!)

*-15C komforttemperatur (nye skala) før winter?

*Dun eller kunstfiber?!

*Ikke so dyrt også, ...

Er det mulig å finne en flotte?

Takk for snart svar :? , fordi jeg skal kjøpe en i sluten av neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dun er varmest - og tar minst plass - men er dyrest.

En god pose som ikke koster for mye er Ajungilak Artic eller Ajungilak Tyin.

Da kan du ligge i telt i minus 10 uten å fryse ihvertfall. Dette har vi nettopp testet ut, vi gikk Josten på langs for to uker siden:)

Det som er greit med kunstfiber, er at selv om soveposen blir fuktig/ våt, holder den på varmen - det gjør ikke dunposen.

Men for all del; dun er best, uten tvil. Men du må opp etpar tusenlapper for å få en god dunpose.

Ta deg en tur på xxl - de har gode tilbud.

Lykke til!

Og husk: hvis du kjøper kunstfiber, kan du jo heller investere i en god dunjakke etterhvert. Den kan du ha i posen hvis du fryser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

jeg har kikket litt på helsport masi, på xxl står det at den har komf.temp. på -17 grader og extrem temp. på -25,

mens på intersport står det -19 til -27....

noen som vet hva som er riktig??

er den ene dame pose og den andre herrepose?? da jeg har sett at komf. tempraturen er forskjellig hos damer og herrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man brukt den nye normen her? Jeg ville nok gått etter den "dårligste" temperaturen. Ekstremtemperatur er ganske meningsløs info for de fleste, for du vil IKKE ha det behagelig når du nærmer deg den temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.