Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken bindingstype på stegjern


NilsKH

Anbefalte innlegg

Skal omsider anskaffe meg egne stegjern.

Crispi Besseggen skiftes ut med La Sportiva Trango S eller annen stegjernkompatibel fjellstøvel. Stegjernene skal også brukes til Dynafit alpinsko.

For begge disse er vel leverlock ideelt.

Men, jeg må også kunne bruke stegjernene på turskiskoene. Har BC-type sko. Disse skal skiftes ut/suppleres med grovere BC sko.

Finnes det BC sko som er stegjernskompatible (leverlock)? Har søkt på nettet men ikke funnet noe.

Hvis svaret på spørsmålet over er "nei", vil stegjern med flexlock være merkbart dårligere/sitte løsere på fjellskoene/alpinskoene enn stegjern med leverlock?

Mvh

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merker liten eller ingen forskjell mellom flexlock og leverlock, litt kjappere å sette på leverlock. Jeg vurderte å kjøpe leverlock når jeg kjøpte nye alpinsko men droppa det fordi jeg bruker det på samme måte som deg og er avhengig av å bruke dem på litt forskjellige sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker liten eller ingen forskjell mellom flexlock og leverlock, litt kjappere å sette på leverlock. Jeg vurderte å kjøpe leverlock når jeg kjøpte nye alpinsko men droppa det fordi jeg bruker det på samme måte som deg og er avhengig av å bruke dem på litt forskjellige sko.

Takk for svar!

Da ble det flexlock (Petzl vasak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.