Gå til innhold
Yr_01

Erfaring med Arcteryx Gamma AR Pant?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe Arcteryx Gamma AR pant for å bruke på fjellturer vår/sommer/høst. Kan imidlertid ikke finne særlig mange erfaringer på denne, er det noen her som har brukt den og kan gi noen tips om hvordan den fungerer?

Grunnen til at jeg vurderer denne er at jeg har Arcteryx Gamma SK pant for bruk på toppturer om vinteren og synes den er helt suveren. Etter at jeg begynte å bruke denne har Gore-Tex selebuksa nesten blitt pensjonert, kanskje bortsett fra de verste uværsdagene.

http://www.sportsnet...pid=547&cid=364

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg kjøpte denne for 2 år siden, og har brukt den på alle turene mine siden det. Som ny var den helt perfekt, "dwr" behandlingen gjorde at vannet prellet av som bare det, og buksa kjennes aldri klam. Den er lun og behagelig. Men slike kunststoffbukser tåler ikke all verdens, og min bærer tydlig preg av røff bruk, selv om det ikke har blitt så mange turer. Kjærringa vasket den også en gang, og den er ikke like vannavstøtende som den var ny lenger. Har ikke prøvd å reimpregnere enda. Buksa er jo tynn, og absorberer ikke vann, så det skal mye til å bli skikkelig våt uansett, og den tørker i så fall veldig fort.

Alt i alt er jeg vel veldig fornøyd, men litt bekymret for holdbarheten på kunststoffbukser (generelt)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Buksa er bestilt, venter spent på at den skal komme i posten :-P Deler riktignok dine bekymringer for holdbarheten på kunststoff, men satser på at det skal gå bra. Ser forøvrig at Nikewax selger vask/impregnering for softshell, så kanskje det kan være verd et forsøk når dwr-laget begynner å gå ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg ser at du har bestilt allerede, men ettersom vi er inne på Arcteryx Gamma, så ville jeg gjerne komme med en anbefaling av Gamma LT!

Jeg har både buksen og jakka i Gamma LT, og er superfornøyd!

Jeg har ikke hatt behov for å legge på noe ekstra skalljakke/-bukse ved noen typer vindstyrke på mine turer vår/sommer/høst, og de puster veldig bra, noe som gjør dem veldig anvedelige til kupert terreng, og dagsturer opp til f.eks. Hallingskarvet og topper på Helgelandskysten :mrgreen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Sneisen
      Overnattet ute på vinteren for første gang natt til julaften.-11 var det når jeg sto opp, var varm og god over alt bortsett fra at jeg var fryktelig kald på nesa 😅 har dere noen tips? Sover dere med balaclava??
    • Av elisati
      Har noen erfaring med denne jakken? https://www.bergans.com/catalog/clothing-women/jackets-women/shell-jackets-women/Eidfjord-Lady-Jacket
      Tenker meg en ny skalljakke og er generelt veldig glad i passformen og kvaliteten på Bergans sine klær.  Tar også gjerne i mot  tips om andre gode skalljakker
      Bruksområdet for jakken er allsidig friluftsliv.

• Av Erikstad88
      Hei! 
      Noken som har kjennskap til den nye Harkila dressen? Held den mål mtp regn og mykje nedbør? 
      Takkar for svar
    • Av Kim HLT
      Hei, fjellfolk! 
      Jeg og gamlefar pratet lenge om en tur over Hardangervidda, desverre ble han brått syk og gikk bort før vi fikk realisert dette. Av oss to var det definitivt han som var mest turvant,men med én uke barnefri, har jeg bestemt meg for en fire/femdagers vandring i uke 27. Jeg har kommet så langt at jeg har konkludert med at Finse er et fint sted å starte i fra, men her kommer første spørsmål; hvor vil dere anbefale at ferden går videre om man har som utgangspunkt at jeg ikke skal overnatte i noen hytter og at jeg bør være på et tog til Bergen i fra hvor som helst fire/fem dager etter oppstart.
      Det andre spørsmålet er Hva er det jeg absolutt bør ha med meg som jeg nesten helt sikkert ikke har tenkt på? 

Med vennlig hilsen Kim.
    • Av MortenL
      Vindbukse til vinterfjellet: Er på utkikk etter en modell med glidelåser i sidene, slik at den kan tas av og på uten å måtte ta av ski og sko. Bør være litt romslig, da jeg ønsker å kunne ha primaloft-TIB innenfor. Gjerne med seler.
      Noen anbefalinger?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.