Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Arcteryx Gamma AR Pant?


Yr_01

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe Arcteryx Gamma AR pant for å bruke på fjellturer vår/sommer/høst. Kan imidlertid ikke finne særlig mange erfaringer på denne, er det noen her som har brukt den og kan gi noen tips om hvordan den fungerer?

Grunnen til at jeg vurderer denne er at jeg har Arcteryx Gamma SK pant for bruk på toppturer om vinteren og synes den er helt suveren. Etter at jeg begynte å bruke denne har Gore-Tex selebuksa nesten blitt pensjonert, kanskje bortsett fra de verste uværsdagene.

http://www.sportsnet...pid=547&cid=364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg kjøpte denne for 2 år siden, og har brukt den på alle turene mine siden det. Som ny var den helt perfekt, "dwr" behandlingen gjorde at vannet prellet av som bare det, og buksa kjennes aldri klam. Den er lun og behagelig. Men slike kunststoffbukser tåler ikke all verdens, og min bærer tydlig preg av røff bruk, selv om det ikke har blitt så mange turer. Kjærringa vasket den også en gang, og den er ikke like vannavstøtende som den var ny lenger. Har ikke prøvd å reimpregnere enda. Buksa er jo tynn, og absorberer ikke vann, så det skal mye til å bli skikkelig våt uansett, og den tørker i så fall veldig fort.

Alt i alt er jeg vel veldig fornøyd, men litt bekymret for holdbarheten på kunststoffbukser (generelt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Buksa er bestilt, venter spent på at den skal komme i posten :-P Deler riktignok dine bekymringer for holdbarheten på kunststoff, men satser på at det skal gå bra. Ser forøvrig at Nikewax selger vask/impregnering for softshell, så kanskje det kan være verd et forsøk når dwr-laget begynner å gå ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg ser at du har bestilt allerede, men ettersom vi er inne på Arcteryx Gamma, så ville jeg gjerne komme med en anbefaling av Gamma LT!

Jeg har både buksen og jakka i Gamma LT, og er superfornøyd!

Jeg har ikke hatt behov for å legge på noe ekstra skalljakke/-bukse ved noen typer vindstyrke på mine turer vår/sommer/høst, og de puster veldig bra, noe som gjør dem veldig anvedelige til kupert terreng, og dagsturer opp til f.eks. Hallingskarvet og topper på Helgelandskysten :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.