Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilutleie fra Bodø-Kirkenes


Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er et par som skal gå Norge på langs fra feb 2013.

Skal starte i nord og gå sørover.

Tar toget opp til Bodø og vil leie en bil fra Bodø og opp til Kirkenes hvor vi kan sette denne fra oss.

Vi skal også ha med oss hund og to pulker + sekker.

Noen som har noen forslag?

Avis.no og Hertz.no var de eneste jeg fant.. Og ikke var de særlig gira på hund.. Spørs helt på hvilken konsulent jeg traff på, hva de sa om dette......

Jeg tror jeg skal få de på godfot, men syns det var så voldsomt dyrt.. Finnes det ikke annen mulighet, så får vi jo bare kontakte de! Men er det noen andre som har gjort noe lignende eller har noen tips til oss om å komme opp til Kirkenes med hund UTEN fly, så hadde vi satt stor pris på litt hjelp :)

Budget.no hadde ikke mulighet for enveis..

Mvh Utpåturjenta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er generelt svært dyrt med enveisreiser med leiebil. Jo lengre distanse, jo dyrere blir det. Leiebilselskapet må jo tross alt sende en person med fly for så å kjøre bilen tilbake dit den kom fra. Jeg ville tatt fly ja, er jo ikke noe problem å ta med hund, pulker og sekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve http://www.returbil.no/

Der ligger det biler som uteleieselskap gjerne vil ha kjørt "tilbake". Dog er jo det en side som fungerer fra dag til dag. Får de ikke hent på en bil etter et vist antall dager så drar de og henter selv.

Så det er vanskelig å planlegge langt frem i tid men det kan jo gi dere en indikasjon på hvor mange som ligger ute til enhver tid og om det er noen på den strekningen i det hele tatt.

Evt kan dere legge ut der at dere trenger sjåfør på den tiden fra Kirkenes til Bodø. Det er jo lettere å planlegge den eien enn å finne bil.

Dog løser det ikke helt det med hund da.

Evt kjør egen bil helt fra Oslo, tar noen timer ekstra opp til Bodø.

Så legger dere bil på Finn og avtaler å selge den i Kirkenes. Ofte bedre bruktpriser i utkantstrøk.Men det kommer jo an på hvordan bil dere har. Så kjøper dere ny når dere kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve http://www.returbil.no/

Der ligger det biler som uteleieselskap gjerne vil ha kjørt "tilbake". Dog er jo det en side som fungerer fra dag til dag. Får de ikke hent på en bil etter et vist antall dager så drar de og henter selv.

Så det er vanskelig å planlegge langt frem i tid men det kan jo gi dere en indikasjon på hvor mange som ligger ute til enhver tid og om det er noen på den strekningen i det hele tatt.

Evt kan dere legge ut der at dere trenger sjåfør på den tiden fra Kirkenes til Bodø. Det er jo lettere å planlegge den eien enn å finne bil.

Dog løser det ikke helt det med hund da.

Evt kjør egen bil helt fra Oslo, tar noen timer ekstra opp til Bodø.

Så legger dere bil på Finn og avtaler å selge den i Kirkenes. Ofte bedre bruktpriser i utkantstrøk.Men det kommer jo an på hvordan bil dere har. Så kjøper dere ny når dere kommer hjem :)

Tusen takk for svar asså! Setter stor pris på dette!

Bilen min er faktisk er ide ja.. Hmm, hvorfor har vi ikke tenkt på dette selv?!

Hans bil får nok stå, siden den er relativt ny... blir avskiltet de 9 mnd vi skal kose oss på tur.

Den nettsiden var nettopp den jeg håpet noen ville nevne, for vi hadde begge glemt hva den het!

tusen tusen takk! :)

Nå har vi noen tanker for helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.