Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund eller ..........?


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Sauene som var samlet inn i innhegning i løpet av uka skulle i dag drives ned til bygds.

Aldri har vel turen gått fortere. De jumpet avgårde i god driv, kikket bare seg av og til nervøst tilbake.

Gikk i baktroppen og syntes en gang å se noe gråbrunt i det grønne. Sveipet over med kameraet men så

ingen ting før jeg studerte og forstørret bildene i kveld. Var det en hund eller en noe større slektning

som lusket et par hundre meter lenger bak ?

img2207d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok å lastet ned bildet og studerte det i går kveld - men det ble for kornete ja.

Tror du får ta turen opp en gang til og ta et bilde på samme plassen så folk blir overbevist om at det i hvert fall var noe der!

Riktig spennende. Hadde vært artig å visst hvor mange ganger man faktisk hadde kunnet sett rovdyr - om man bare visste de var der... Har du ikke fler bilder da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å si noe om størrelsen - er bildet tatt ovenfra?

Det kan godt være en rev i sola. Eller, hvis du har vært riktig heldig, lys og skygge på en stein eller trestokk. Et poeng i den retningen er at du så dette først da du så på bildene.

Sauenes oppførsel er vel et bedre argument for rovdyr i nærheten enn det bildet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også dette er rimelig likt en ulv...

Spinkle bakbein, sort haletipp krummet rygg..

Bakbena ser nokså spinkle ut, men kan jo stemme med sommerpels og sensommer.

Jeg er utfra det lille bildet 85% sikker på at det der er ulv... (med forbehold :P )

(mvh Hundenerd)

Siden det er tatt i norge så er det ikke grårev...

Grårev er rimelig lik rødrev og lever i Amerika, grårev er ikke det samme som ulv.

Edit : så dere blinde ser det...

post-9370-0-00564900-1346682096_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se hvordan det midt på bilde får vært en ulv. Hvis den røde pila er bakparten på ulven, hvordan får den da hatt ansiktet i en slik posisjon (brun pil)? For hvis man ser på den brune pila ser det helt klart ut som et snuteparti på rev, eller evnt ulv. Isåfall er det to dyr.

aP5nk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, "grårev" er det ulv kalles på Finnskogen.;) Men jeg ser to ulver på bildet, kroppen på en som mange har merket, og et ansikt oppe til høyre for den igjen. Utrolig lykketreff det bildet. Og er ikke i tvil om hva det er.... Om jeg synes at dette burde blitt publisert i et offentlig forum er noe helt annet. Ser jeg spor eller "grårev" så er det kun de nærmeste som får vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå skal sannheten frem.

Det er så avgjort et par ulver.

Men bildet har jeg knipset i dyreparken i Kristiansand.

Tok altså en Sverre M. for å teste reaksjonene.

Og det var flere som så ulv. Cris B.og flere har bla gode observasjoner-

Dersom noen føler seg lurt opp i stry så beklager jeg det. Det var aldri meningen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro!

Jeg så aldri noe ulv da jeg aldri ville trodd på at en ulv ville fulgt så hakk i hel med mennesker tilstede, og da forklaringen var at bildet var et utsnitt av et større. På slike utsnitt kan små skygger gjerne bli til "noe" om man vil.

Men jeg fikk meg heller ikke til å tro at Dag ser syner på lyse dagen.

Men etter å ha sett påtegna linjer på en kropp, og blitt gjort oppmerksom på et ansikt litt lenger unna så kunne jeg ikke annet enn glede meg til hans neste kommentar. Regna med det ville bli en oppklaring.

De beste Sverre M. stuntene er de som man avslører selv :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.