Gå til innhold
  • Bli medlem

Halvautomatisk halge!


Nobody

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ei halvautomatisk halge av merket Weatherby. Jeg har slitt litt med ladekluss, har hat den på service nå og fått den fikset helt.

Men fikk beskjed om at mye av problemet gikk på at jeg brukte Heavy Load skive på hagla. Jeg har også en light load skive.

Det jeg lurer på er, ved hvilket kaliber skal man bruke Heavy og ved hvilket skal man bruke light load? Hvor går grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har ei halvautomatisk halge av merket Weatherby. Jeg har slitt litt med ladekluss, har hat den på service nå og fått den fikset helt.

Men fikk beskjed om at mye av problemet gikk på at jeg brukte Heavy Load skive på hagla. Jeg har også en light load skive.

Det jeg lurer på er, ved hvilket kaliber skal man bruke Heavy og ved hvilket skal man bruke light load? Hvor går grensa?

Jeg veit ikke, men det kan være lurt å sjekke på kammeret.no. FF har mye kompetanse - utvilsomt - men på det våpentekniske kan det kanskje være lurt at du sjekke andre steder.

Men det kan jo hende at noen veit noe.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med kammeret.no. Der er det nok folk som har samme hagla.

Meeen skulle jeg gjette, så er "light load" ment for leirduebanen, dvs de aller letteste ladningene med redusert kruttmengde. Det later i alle fall til å være normalen for halvautoer med den typen regulering. Leirduer m/tilhørende ammunisjon - light load. Alt annet, dvs jaktammunisjon - heavy load.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg glemte: kammeratene er hjelpsomme, men ta gjerne med litt mer informasjon. Weatherby er et merkenavn som huser flere forskjellige våpen, så Weatherby ett-eller-annet navn bør du ta med. Hva har du matet hagla med til nå, hva slags jakt, hvilket miljø. Komplett forhistorie trenger du nok ikke, men det er ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.