Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny dagstursekk, noen tips? :)


Vemund

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal gå til innkjøp av ny dagstursekk, 40 - 45 liter. Noen som har noen erfaringer og tips?

Den skal brukes til topptur på ski, topper om sommer'n og ellers mye varierte aktiviteter året rundt.

Synes Black Diamond Epic 45 ser bra ut. Noen erfaringer med denne? :)

Anbefalinger og tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Black Diamond Primero 60 (2009) og er ikke fornøyd med bæresystemet. Stengene som utgjorde ramma, var ikke dimensjonert godt nok, for de vridde seg slik at sekken ble ubrukelig. Jeg fikk byttet sekken i samme type (superkudos til Anton sport), og nysekken funker som juling - foreløpig.

Det kan være at de har endret bæresystemet siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osprey Talon 44

Jeg har 33 literen som jeg fornøyd med.

Pluss for

-Lommer i hoftebeltet GPS og Foto el. Det er også 2 lommer på skulderstroppene som jeg ikke bruker.

-Mulighet for å hengopp gåstaver mellom skulderstropper og løkke på sekken.

-Utvendige stretchlommer .

-Grei vekt

Men er kanskje mer en gå sekk enn en topptur sekk......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Skal gå til innkjøp av ny dagstursekk, 40 - 45 liter. Noen som har noen erfaringer og tips?

Den skal brukes til topptur på ski, topper om sommer'n og ellers mye varierte aktiviteter året rundt.

Synes Black Diamond Epic 45 ser bra ut. Noen erfaringer med denne? :)

Anbefalinger og tips mottas med takk :)

Kanskje en eller annen skisekk passer bra, hvis toppturer om vinteren er en prioritet? Funker fint på sommeren også, men uansett blir det ett komprimiss å bruke samme sekk til toppturer på vinteren, og til dagsturer på sommeren. F.eks. Osprey kode (som da bare er 36 liter, desverre), eller en black dainmond sphynx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Black Diamond Primero 60 (2009) og er ikke fornøyd med bæresystemet. Stengene som utgjorde ramma, var ikke dimensjonert godt nok, for de vridde seg slik at sekken ble ubrukelig. Jeg fikk byttet sekken i samme type (superkudos til Anton sport), og nysekken funker som juling - foreløpig.

Det kan være at de har endret bæresystemet siden da.

Jeg tror du mener The North Face ikke Black Diamond.

Jeg har selv en TNF Primero 75 og har ikke hatt tilsvarende problemer med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mammut.ch...n-Nordwand.html

er et hot tips hva gjelder topptur sekk, både vinter og sommer. Har selv bestillt den nå, så kan ikke dele noen erfaringer enda, men den virker ihvertfall unektelig bra til toppturer og lignende :)

eneste minus er vel kanskje noe stiv pris...

evt denne http://www.mammut.ch/nb/productDetail/251002221_v_0550_357/Trion-Pro.html

som du også får i 50 + 7 L hvis større sekk er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale black diamond på det sterkeste. Har selv brukt epic 35 i litt mer enn et år nå. Jeg mener dette er markedets beste dagstursekk, uten tvil. Forutsatt at du driver med bratt friluftsliv.

Ergo-Activ bæresystemet gir deg en bevegelses frihet som ingen andre sekkemerker kan matche. Det funker like godt til skiturer som klatring/klyving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale black diamond på det sterkeste. Har selv brukt epic 35 i litt mer enn et år nå. Jeg mener dette er markedets beste dagstursekk, uten tvil. Forutsatt at du driver med bratt friluftsliv.

Ergo-Activ bæresystemet gir deg en bevegelses frihet som ingen andre sekkemerker kan matche. Det funker like godt til skiturer som klatring/klyving.

Hvordan er denne sekken innredet med plass til spade og slikt? Er det en egnet plass til hjelm i sekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for gode tips! Har sett rundt en stund nå, og jeg endte på Black Diamond Mission 50 L. Har inntrykk av denne sekken tåler litt tyngre og lengre bæring + at den funker utmerket som topptursekk også! Du får masse oppi den både klatreutstyr, hjelm og ski på sidene, det er stegjernslomme på utsida, fester til isøks og ski og smarte detaljer eller. Har også testet den på en 9 timers tur. Null problem. Hadde ikke så tung sekk, men uansett, den sitter veldig godt på ryggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.