Gå til innhold
Humle

Hva har du kjøpt nå!

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Ja dæven, med ei pipe hengende i kjeften så får man jo automatisk minst 20 års ekstra erfaringskred/poeng :) 

Føler du at du trenger det så koster en grei Kina-pipe rundt 120 kr på Ebay 😉
Så får vi andre kose oss med en god pipetobakk av andre grunner. 😌

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en Primus Easy Fuel i går (man kan visst ikke ha mange nok brennere heller 🤓 ) samt noen sluker og spinnere jeg kan glane på frem til isen går.
Brodern kom innom med Wetterlings Bushman øksa han kjøpte for meg for litt siden også ☺️ (Flaks at det ble bestilt mtp at den nå er tatt ut av produksjon).

Endret av tubbs

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikret meg et eksemplar av Skjult lenke - logg inn for å se den til en hyggelig pris på Mammutsalg i dag. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 28.2.2017 den 10.01, Terka skrev:

Etter å ha lest meg grøn om diverse pulker så smalt eg til og bestilte en Fjellpulken Transporter 155 sånn at jeg slapp å bruke så mye tid på å tenke mer rundt dette. 1f60a.png (Har brukt barnepulken "as-is" som transportpulk frem til nå, og det har litt begrensinger mtp pakking/løsninger.)

Planen er å bruke draget fra barnepulken på denne transporten. Har vurdert å selge barnepulken som komplett sett men ser det som en kostnadsmessig ok løsning å teste ut transporter brettet med eksisterende drag først. Vurderte også å bygge om barnepulken men tror det ville bli en like dyr løsning.

Planen er å bruke den for å kunne "gå inn" og sette basecamp for toppturer, samt på koseturer sammen med barna.

Da er det bare å begynne å vri hodet rundt og begynne å fundere på gode pakkeløsninger! 1f60a.png

original.500x232t.jpg

;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.3.2017 den 11.32, tubbs skrev:

Ble en Primus Easy Fuel i går (man kan visst ikke ha mange nok brennere heller 1f913.png ) samt noen sluker og spinnere jeg kan glane på frem til isen går.
Brodern kom innom med Wetterlings Bushman øksa han kjøpte for meg for litt siden også 263a.png (Flaks at det ble bestilt mtp at den nå er tatt ut av produksjon).

Har samme brenner selv. God effekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ramlet over et ganske godt tilbud. Marmot Spire 3lags goretexbukse til 990kr, billigste jeg fant utenom dette var 2929kr :) Til den lille summen så er det verdt å prøve. 
Ble også kjøpt med noe ikke veldig turrelevant men, et par NAR ETD bandasjer, 10stk pusteduker til nøkkelring, noen kompress og burnaid kompress (Selv om jeg er sterkt imot dette personlig så funker de) og en bulkpakke med Suturstrips. 

Endret av TomasOH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 minutter siden, TomasOH skrev:

Ramlet over et ganske godt tilbud. Marmot Spire 3lags goretexbukse til 990kr, billigste jeg fant utenom dette var 2929kr :) 

De har flere igjen også: Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, SnorreL skrev:

De har flere igjen også: Skjult lenke - logg inn for å se den

Der ja, ser linken ikke ble med i innlegget mitt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, TomasOH skrev:

burnaid kompress (Selv om jeg er sterkt imot dette personlig så funker de) 

Hvorfor sterk i mot disse ?? lurer da jeg synes burnaid sine produkter er fantastiske mot små brannsår(jobber ikke for dem, men brenner meg ofte i jobben 🙂 )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, lars p skrev:

Hvorfor sterk i mot disse ?? lurer da jeg synes burnaid sine produkter er fantastiske mot små brannsår(jobber ikke for dem, men brenner meg ofte i jobben 🙂 )

For førstehjelp til mannen i gata er de fine. Jeg er imot de og istede for at man skal bruke rent vann sålangt dette er tilgjengelig på brannskader fordi jeg har vært med å sett (og behandlet) alvorlige brannskader som har krevd behandling på både legevakt men også verre tilfeller som har blitt kjørt rett på akutten (jeg har vært med som behandler). Tiden legeteamet bruker på å rense såret for burngel er lang og legene selv har sagt at sålenge man har vann tilgjengelig bruker man dette før burngel. 

Hos meg brukes de på brannskader som IKKE trenger behandling på sykehus (Altså 1. grads) og til mindre 2.grads selv om disse må inn på sykehus. Verre forbrenninger så søker jeg vann først om tilgjengelig :)

Dette baserer jeg min personlig tanke om burngel, men jeg legger ikke skjul på at det VIRKER til sitt bruk. Det må også nevnes at dette er uttalelser til noen leger jeg har møtt og pratet med og ikke noe offentlig utsagn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, tubbs skrev:

Gratulerer med ukas komentar 1f602.png1f602.png
Den lysnet opp morgenen her 1f602.png
Takk 1f601.png

Haha. Hyggelig å kunne spre litt glede. ;) Må nevne at jeg på et tidspunkt manglet 8,- for å nå fri frakt.  :D Men bytta et par ting jeg egentlig ikke har behov for til fordel for den downmaten som jeg har ønsket meg veldig lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har blitt litt av hver i det siste! 

To nye topptursekker, en Osprey Kode Race 18 til de korteste turene, og en Osprey Kamber 32 til de litt lengre. 

Zipshorts i fleece fra Northern Playground, ny caps i ull fra Simms.

Skredsøker og søkestang fra mammut, i tillegg til nytt førstehjelpssett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i vinter angret på at jeg solgte mitt Helsport Fjellheimen Xtrem og savnet å ha et vintertelt som jeg kan stole på, derfor tok jeg å bistilte meg et Hilleberg Nammatj 3. Ville ha et telt jeg orker å bære på ryggen og ikke bare i pulken, med sine 3,3 kg er Nammatj 1 kg lettere enn Fjellheimen-teltet jeg hadde. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mastercardet har gått varmt i dag gitt. Etter flere vektreduksjoner var det på tide med en oppgradering av vekta igjen i form av noen "superlette" luksusprodukter ;)

Spoiler

ZPacks rektangulær tarp. 2,6x3,4 meter og ca 250gram inkl barduner. Skal spennes opp som et tillegg til teltet jeg kan ligge og kose meg under i drittvær.

zpacks-cuben-fiber-tarp-.jpg

Therm-a-rest Compact Chair Kit. Stol-kit som skal brukes sammen med liggeunderlaget mitt. Blir virkelig luksus. Veier ca 170 gram.

Therm-a-Rest_Compack_Chair_Kit_20_Daybre

Gossamer Gear thinlight foam pad. Sitte-/liggeunderlag. Veldig tynt skumunderlag som blir med som en ekstra luksus til å sitte på, ha som underlag i teltet, ligges på ute osv. 150 cm langt og 50 cm bredt, veier 70-80 gram.

thinlight.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten shoppingrunde i dag og..

Bergans Sirdal Insulated skibukse. Kom over brukt (knapt brukt) og veldig rimelig.

Var innom sportsmessa i Håkons hall, og handlet med en Brynje nettinggenser og tynne ull-hansker + hestrahansker til ungene.

Og et par ullvotter på matbutikken også fra restekurven.

Endret av Elisabethsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsegear kjører som alle andre tilbud.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Ble fingervanter og T.IB bukse ++

Endret av Blaser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Memento mori
      Jeg pleier å legge nye telt i et kar med vann et par timer. Da trutner trådene som det er sydd med. Gå også over alle knuter på barduner og pluggfester. På noen Helsporttelt bør du knytte om festen til plugger. Slik det kommer er de lett å miste. 
      Litt siliconspray på glidelåser for bedre funksjon. 
      En flaske med impringnering på sømmer og litt på taket kan også være lurt på mange telt.  
      Pleier også å sette rephylsa innpå repleddet og ha tape på hver side. 
      Lykke til med nytt telt😀
    • Av Eikenes
      Mulig det ikke er innafor. Det er iallfall ikke barnevennlig. Men jeg spør likeså, hva har du lommelerka (eller liknende) di på tur?
  • Hvem er aktive   1 medlem

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.