Gå til innhold
Humle

Hva har du kjøpt nå!

Anbefalte innlegg

Etter mye styr med mitt Store vintertelt..ble det i går bestillt inn et Svalbard 6 Camp, Er i overkant glad i god plass..og med 2 Huskyer inne i teltet skulle dette bli bra! teltet vil bli testet på en 6 ukers tur, starter ca 1 Februar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha brukt ganske mye tid til å surfe rundt på nettet og gå i butikker for å finne en turbukse som skulle være presang til min sønns 19 års dag, gikk det plutserlig opp for meg at den store dagen var i morgen. Da var det bare en ting å gjøre og det var en tur ut i lunsjpausen for å besøke nærmeste butikk som burde ha et brukbart utvalg. Det ble Norrønabutikken, og et besøk der blir vanligvis ikke av det billigste slaget, men i nøden spiser fanden fluer, og bukse ble det. En Norrøna Falketind Gore Tex bukse så nå håper jeg at poden blir fornøyd.

3533817.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukket opp en Helsport Rago Superlight Winter sovepose, En Fällkniven H1 og en Kokiro primusplate i går.

Hadde strengt tatt ikke noe kjempebehov for soveposen, siden jeg har en Warmpeace 900 med omtrent samme spesifikasjoner, men denne er litt lettere (kun 1,1 kg mot 1.680 kg), og litt varmere... (t-lim -17 mot t-lim -14)

Med t-lim på -17 er den kanskje ikke varm nok til å bruke alene på de aller kaldeste dagene, men tenker kanskje at det går an å kombinere de to posene?

Ellers på året tror jeg den vil være helt knall!

Endret av Erlend Gudvangen Bjørkeng

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig anorakken som jeg bestilte i november. Det ble lenge å vente, men den står absolutt til forventingene.
Romslig og god, med pels på hetta og mellomlag (frost liner) av polyester.
Ser at glidelåsene kom uten hemper, så dette må jeg få på plass, så de kan åpnes med votter på.

http://brenig.co.uk/index.php?id_product=30&controller=product&id_lang=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delorme Inreach SE. Har tenkt en stund på å anskaffe meg noe slikt mtp sikkerhet/betryggende for de hjemme.

Hadde bestemt meg for å vente litt med aktivering, men det tok i underkant av 7 minutt fra jeg åpen esken til alt var registrert og første melding sendt. ALLE planer glemt i løpet av noen få hektiske minutter. Er i overkant artig med nye dingser!

Lenge leve selvkontrollen 🤔🙄

Mon tro om andre har det slikt også....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norrøna Trollveggen 850 dunjakke

5E4616DA-DADD-4808-BEA3-565FA3A823AF.jpeg.47b1b30117c26f92c1f0408ead6a07b6.jpeg

En god varmejakke er digg å ha på vinteren. Denne jakken er den varmeste til Norrøna. Jeg kunne gått for en lettere og mindre jakke, men jeg synes ikke 740 gram (størrelse S), er mye for en jakke som:

- Er så tykk og varm at jeg aldri trenger å tenke på å kjøpe noe varmere

- 7 års garanti (royalty kunde).

- Passer utenpå (og under) skalljakke. (Kunne ideelt sett vert litt mer romslig over brystet om man har ting i brystlommene i skalljakken som er under.).

- Har doble dunkammer og ingen gjennomgående sømmer (bokskonstruksjon).

- Pakker passe lite om jeg bruker en tett pakkpose.

- Har teipede sømmer og har ytterstoff som ikke er langt fra vanntett.

- Helt vindtett.

- Går langt ned på rompen.

- Tilsvarer noe lignende som Arcteryx Firebee, men til under halve prisen.

Kunne jeg kjøpt en mindre og lettere jakke? Ja, det hadde sikkert vert godt nok, i mange tilfeller. Men nå har jeg en jakke som jeg alltid kan ta på meg i pusen, og alltid være varm nok.

«buy once, cry once» ;)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tur håndkle som er lett og lite, og siden min fremtidige tursekk ikke har mulighet for avtagbart topplokk som minisekk ble det en liten sekk på 20l som veier 60 gram som kan ligge fast i topplokket. Fint for småturer rundt campen :)PSX_20190206_192905.thumb.jpg.7b1f8a845a602edc555486d0201cf33d.jpgPSX_20190206_192921.thumb.jpg.a436cce8dd3fb399d0e07e9baafa6fe4.jpgPSX_20190206_192947.thumb.jpg.4c9794bb1a502533d6183cf48fa9608c.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Memento mori skrev:

833B5472-B76B-4E06-92E2-3A04A426DD2F.jpeg.0cdf2f8a667e6842fe6ef854c0e445a8.jpeg

Et sett med manuelle bor for å kunne lage hull på tur - ref tråden om multiverktøy. Litt tråd eller ståltråd i tillegg kan mye fikses selv om feilen er veldig grov. Link til e-bay

Gi gjerne en tilbakemelding på hva du synes om disse, og hva de veier :) 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir litt skuffa hver gang jeg kjøper noe, men jeg må jo ha en anorakk. Var 699 for Svalbard anorakken i outleten til norrøna ink frakt så det var vel et greit kjøp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha vært så fornøyd med kvaliteten og komforten på GridArmor sine Bambus/Bomull sokker og boxere kjøpte jeg like så godt enda flere nå, slik at at jeg har nok av begge deler til å slippe andre merker/typer. :) De har også typer som er litt forseterkede, anbefaler også disse (vanlige er avbildet). :) 

ob-gridarmor-7071790003642-fot-1.jpg.8ebc8c4b8616a024b04469a72d98eddc.jpg

I tillegg kjøpte jeg GridArmor BambCotton understøysett i Sort farge,   og første test var rett og slett deilig. :) 

gridarmor-bamb-cotton-black.jpg.9dfff26ad51c94e4e182416b23d1bbe2.jpg

Det ble også en Leatherman Skeletool CX med Leatherman Bit Kit 21bits og Nylon Sheath med lommer. kjekk liten sak til jobb og tur. :) 

109046_skeletool_cx_open.jpg.15f8f70fe9403511d8a89c8c9297e428.jpgbit-kit.jpeg.ec19c0a680db0d4db5a68280a47e85d8.jpeg549_L_front45_1.png.0c60ad8cce87b45b35d0661ddef77786.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Bjørn J
      Kjøpte en Ulvang Rav ullgenser siden den var på tilbud på XXL. Super genser av god kvalitet, og en svært smart hals-løsning. Ulla er fra New Zealand og Australia, det var jeg klar over. Svært få ullplagg som selges i Norge bruker norsk ull.
      Men det jeg ikke visste, er at Ulvang også produserer en ullgenser der ulla kommer fra norske sauer, Dala- og Rygjasau. Genseren heter Vegard Half Zip, og ser omtrent ut som den vanlige Rav-genseren, men er litt tykkere og kraftigere.
      Hadde jeg visst dette tidligere hadde jeg kjøpt den genseren selv om den koster en tusenlapp mer. Det er litt meningsløst å transportere ull fra andre siden av jordkloden når vi har ull i verdensklasse her hjemme. Det meste av norsk ull blir eksportert, og bøndene får nesten ikke betalt for ulla.
      Vi kjøper uvasket, men sortert i beste kvalitet, ull på vår lokale ullstasjon, og jeg er litt sjokkert over hvor rimelig vi får den.
      Jeg gir min støtte til det som står på Ulvang sine nettsider:  Velger du norsk ull støtter du bærekraftig produksjon og en lokal verdikjede, med et redusert klimafotavtrykk.
    • Av Memento mori
      Da hadde du flaks😂 på Trustpilot har de en score på 0.4 av 10 mulig gitt av 3139 stk.
      Posten har 4,7 gitt av 16 stk. 
      Er på grensen til artig å lese alle kommentarene postnord får på denne siden og på «boikott postnord?» på face.
      Mange er frustrert over at de gjør avtaler og faktisk ikke kommer, så mye av dette er nok skrevet i sinne🔥

• Av Memento mori
      Jeg pleier å legge nye telt i et kar med vann et par timer. Da trutner trådene som det er sydd med. Gå også over alle knuter på barduner og pluggfester. På noen Helsporttelt bør du knytte om festen til plugger. Slik det kommer er de lett å miste. 
      Litt siliconspray på glidelåser for bedre funksjon. 
      En flaske med impringnering på sømmer og litt på taket kan også være lurt på mange telt.  
      Pleier også å sette rephylsa innpå repleddet og ha tape på hver side. 
      Lykke til med nytt telt😀
    • Av Eikenes
      Mulig det ikke er innafor. Det er iallfall ikke barnevennlig. Men jeg spør likeså, hva har du lommelerka (eller liknende) di på tur?
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.