Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, ViktorS skrev:

Ramler vel inn ei rød Klättermusen Brage jakke i posten snart. Aldri testet jakker fra disse folka før, så er litt nysgjerrighet, og litt håpeful om at dette skal være bomb-shelter jakka mi i årene som kommer. Eneste jeg stusser på er lommer nede på jakka, og ikke store brystlommer. Lommene kommer jo fort rett under hoftebeltet til sekk/pulkdrag eller typ hip-packs for fiskinga... men blir spennende å se! Ser ut som ei solid jakke!

Står i produktbeskrivelsen at lommene skal være ute av veien for sele og hoftebelte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, Mareng skrev:

Står i produktbeskrivelsen at lommene skal være ute av veien for sele og hoftebelte?

Forsto det slik av beskrivelsen at lommene er laget slik at de ikke er kjipe under beltet... 

  • Höfbältvänlig. Inga skrymmande fickor.

"2 lave glidelåslommer med stormflapper"

kanskje jeg tar feil og at man flott tilgang til lommene selv med hoftebelte på. Hadde vært perfekt faktisk!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, JanRH said:

Det ble ny bolig til 4,1 Mkr :) Endelig avklart. Forrige bolig ble nedstemt av kona da det var borettslag, er nå selveier.

Gratulerer! ...og en sovepose til 0.004 Mkr forsvinner i regnestykket jo om man regner i prosenter og forholder seg til kjøpesum på bolig? 🤣

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Terka skrev:

Gratulerer! ...og en sovepose til 0.004 Mkr forsvinner jo om man regner i prosenter og forholdet seg til kjøpesum på bolig? 🤣

He-He :) Jeg venter på at soveposen kommer inn i november. Får bruke av sparepengene til slikt :)  Si at den koster 5000 kr på tilbud, hvor jeg baker den inn i huslånet over x-antall år, vil den bli så dyr at jeg ikke tørr bruke den............

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra min gode venn finn. 10 Hilleberg tri-pegs tror jeg de heter. Utgått modell, solid trekantet form. 23kr i porto. Usikker på hvor solide de er, men for 9 gram er det ofte begrenset. Syns at tynne plugger ofte er lettere å få ned når det er mye steiner. Noen som har testet disse?B6B867B2-260D-4FD5-A48B-46CFCB33B61D.thumb.jpg.84b656291feb48536e8268e31310694a.jpg

Bestillt også Repsett til Omnilite og pumpa. Det ble fra e-bay, sjekket ikke engang hva primus i Norge skulle ha 😪, synd at det ikke går å få kjøpt rett fra primus i Sverige. 

IMG_1933.JPG.a115829444a3ba374a73598c39068610.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en 2,3 liters flaske med Tjekkisk pils av en kompis i går.
Gikk nettopp for å handle druer men kom hjem med en Norrøna Falketind Gore-Tex bukse.
Rett og slett bare flaks at de hadde att de kjørte 30% senterrabatt akkurat når jeg var innom.
Hadde sikkert kjøpt til (halv)full pris for det face with tears of joy

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at skuffelsen var lagt seg etter bomkjøpet fra Fjellsport (se "Hva har du ikke kjøpt i dag"...) dro jeg på den lokale sportsbutikker og kjøpte Fjällräven Iceland anorakk til fullpris i den farga jeg hadde mest lyst på. Med kengurulommer med plass til åtte sorter skismurning, ett kilo appelsiner og kart over halve Nordkalotten!

Nå skal vinteren bare komme! 

_20170915_185800.JPG

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min jakt på en verdig etterfølger til mine lette Inov-8 Roclite 400 GTX støvler, måtte jeg innse at LaSportiva Core GTX ikke tålte å bli brukt slik jeg bruker støvler - limingen var rett og slett for dårlig. I dag kom en ny kandidat, Haglöfs Ridge Mid GT (https://www.prisjakt.no/product.php?p=2530152) fra Sporten Beitostølen til en hyggelig pris :)

4955602FH_S14_2.png

Vekt pr støvel er oppgitt til 480 gram (tipper det er str 42), mine i str 45 1/3 veier 565 gram. Valgte størrelse utfra hint om at den var litt liten i størrelsen, og det stemmer - den sitter som støpt med en halvstørrelse opp. Behagelig form, tar godt tak i hælen - men for min del kunne den gjerne vært enda bredere i forfoten.

Det var oppgitt at overdel var nubuck 1,6mm lær - og mesteparten er nok det. Tungen er imidlertid i tekstil med litt jukselær, og øverst ved anklene er det også tekstil. Hadde ønsket kun lær - det gjør impregnering enklere, og det gjør at om GTX-en punkteres så kan vanntettheten beholdes med godt vedlikehold av læret. Men, men - læret er nå uansett punktert av noen umotiverte pyntesømmer her og der, form foran funksjon er visst prioriteringen her...

Har gitt dem en god runde med NikWax nå i kveld, og så blir det vel ut og teste noe av det viktigste en av de neste dagene; hvordan sitter disse på vått Bergens-fjell? Gleder meg til å prøve dem ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har begynt å tenke vinter, julegaver og innesysler når det er møkkavær og mørkt ute - hentet pakke fra Fjellsport i forgårs, akkurat over frifrakt-grensen :) 

En god del GSI vinstæsj (et vinsett, + diverse single foldbare stettglass) der det meste er tenkt å havne under et eller flere trær i desember

En 5 pakning med Expeds Snow and Sand Anchor for oppsett av telt på snø. Litt skeptisk, får se om det gir noe hold?

Okuma Grease + Oil kit for haspelsnellen - og til den kom det også en pakke med "carbontex drag washers" fra eBay i dag (hørtes i hvert fall fancy ut ;)). Blir første gangen jeg plukker snellen fra hverandre, inntil nå har det eneste vedlikeholdet bestått av skylling i ferskvann etter sjøfiske. Synes å merke litt mer støy fra den nå, satser på at den skal bli smooth igjen ila en møkkaværskveld med forsøk på å unngå kaos av ørten kulelager og tannhjul  :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lurt inn en sovepose til vinter og senhøst :) Det ble MH Lamina Z, Bonfire.

Ellers renner pengene ut i forbindelse med boligkjøp.............følelse slik, men det er en investering i boligen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.