Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg har kjøpt ein del turbukser i det sista å litt andre ting :D 

 

- Bergans tufto turbukse

- Bergans Breheimen Pnt Std

- Bergans Storebjørn Pnt

- Bergans Trollhetta 95L

- Casio PRG-240-1ER

- Rothco Paracord armbånd

 

mamma lurte på om alt dette her var nødvendig, om det gamla utstyret ikje var bra nok. Eg syns det kan var grett å fornya litt te tider å opgradera på turutstyr fronten slik at utvalge er tilstede :D 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsport har satt ned prisen ytterligere på Thermarest prolite plus large. Spurte jo her på forumet om erfaringer med dette underlaget uten å få svar. Tok nå sjangsen og bestilte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittade en "outlet" mitt emot IKEA slependen häromdagen och gjorde en expedition dit igår. Köpte:

 

Sovsäck, alungijak eller vad dom heter. Utgåeende modell, det står 'mammut' på packåsen. Mycket liten packvolym, men säcken känns helt OK till sommarbruk och kan säkert användas vår och höst med lite extra sovkläder. Ca halva volymen och -500 gram mot min Valandré Swing 700, som dock är mycket varmare. Köpt för att kunna gå flerdagars tur med 35 liters säck. Då måste packvolymen ned.

 

- Shorts, Peak Performance. Helsyntet. Mycket bekväma, men fjolligt märke så jag får ha dom där det inte är någoe folk...

 

- Byxor, Bergans Superlett (som inte alls är superlätta). Helt OK regn/skalbyxor som dock INTE har dragkjedja hela vägen upp vilket kraftigt minska användsningområdet. Kan dock fungera bra till att cykla till jobbet, i alpinbacken och andra tillfällen man inte har behov av extra ventilation eller att ta av och på byxorna "under gång". Mycket bättre tyg i dessa än nästan alla Gore-TEX varianter. Tyget påminner starkt om det klättermusen använder. Begränsat användsningsområde, men bra pris, ca 600 NOK.

 

Tidiagre köp för någon vecka sedan:
- Helley Hansen sandaler på XXL. HHs billigaste modell, kostar 199 NOK. rekomenderas. Lätta och bekväma.

 

- Inov8 Rocklite 286 GTX. Jag har sett på dessa länge men vill inte köpa förrän semesterpengarna kom. Och då var dom slutsålda nästan överallt i hela världen. Men i Norge (där dom är dyrare) fanns det kvar. Framtidens sko redan idag. Otroligt bra så här långt.

 

- Exped 25 L packåse/ryggsäck. Väger 300 gram och fungerar bra som ryggsäck om man packar rätt. Prefekt att ha med när man ligger i baslägger och gör toppturer. Vattentät med rulltopp. Också bra packpåse vid paddling.

 

- Haglöfs GRAM COMP(?) 25. Köpt för att ha när jag cyklar till och från jobbet. Men får säkert komma med på tur. Inte vättetät, sitter bra och tål att packas mer än exped ovan. Köpte den billigt i Beitostølen. Är faktiskt inte säker på om jag har COMP-versionen av säcken. Men den är så ***** lätt att jag är nästan säker på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt telt!

Exped Venus II extreme kom i posten i dag. Kjøpt for en billig penge fra Tyskland.

Teltet er primært tenkt brukt på kano/kajakkturer samt om vinteren.

Siden det regner ute er teltet foreløpig kun slått opp i stua. 

Må si jeg er imponert over detaljrikdommen til dette teltet.Her er det tenkt på det meste.

Jeg har rett og slett blitt fristet til å dra med dette teltet på Hardangervidda til uka, men det kan jeg jo ikke siden jeg regner meg selv som lettpakker. Klarer å trimme vekta ned i 2,7kg, men det blir jo 1,3kg mer enn mitt Tarptent Stratospire II som er omtrent nøyaktig like stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg diverse ting i det siste. Dette er blant annet :

  • Arc Teryx Altra 65L Svart
  • Exped synmat 7m
  • Exped Mat cover pro til liggeunderlaget
  • Arc Teryx vindtett jakke (Squamish tror jeg den het)
  • Primus Omnilite
  • Sea to summit turtallerken

Ska sies at jeg er utrolig fornøyd med alle produktene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt telt!

Exped Venus II extreme kom i posten i dag. Kjøpt for en billig penge fra Tyskland.

Teltet er primært tenkt brukt på kano/kajakkturer samt om vinteren.

Siden det regner ute er teltet foreløpig kun slått opp i stua. 

Må si jeg er imponert over detaljrikdommen til dette teltet.Her er det tenkt på det meste.

Jeg har rett og slett blitt fristet til å dra med dette teltet på Hardangervidda til uka, men det kan jeg jo ikke siden jeg regner meg selv som lettpakker. Klarer å trimme vekta ned i 2,7kg, men det blir jo 1,3kg mer enn mitt Tarptent Stratospire II som er omtrent nøyaktig like stort. 

Bare av ren nysgjerrighet, hvor fant du teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte teltet på www.outdoor-discount.com

Har handlet derfra flere ganger. Gode priser, god service og lav porto (7 euro til Norge)

Nå skal det sies at jeg bor nær svenskegrensa og henter ut ting på posten i Strømstad. Da sparer jeg 6% moms + fortollingsgebyr.

Jeg ga ca 3800,- for teltet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte visst en kano til, en Ally 16.5' til 11990 fra West System på Bryn - har hatt en kano med delt eierskap med turkameraten lenge, vi drar enten alene eller med unga. Unga har etterhvert blitt store, og det er kommet flere av dem, så da var det jo bare et spørsmål om tid før det ble behov for en til når de skal være med. En fin investering :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste rest før en syv-dagers tur i fjellet.

-Sluker, fiskevekt og sene

-Kartmappe og kompass

-To 25l vanntette pakkposer

-Trangia 27-3 UL med gassbrenner

-Petzl hodelykt

 

Og tilslutt så fant jeg en Brynje nettingoverdel hos et lokalt militærutsalg, klarte ikke å dy meg. 99kr ga jeg for den.

 

Nå gleder jeg meg til tur! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt (dvs mottatt, ble bestilt for et par uker siden):

 

Serenity NetTent: http://www.sixmoondesigns.com/nettents/serenity-nettent.html

Gatewood Cape: http://www.sixmoondesigns.com/raingear/GatewoodCape.html

Easton Carbon Fiber Pole: http://www.sixmoondesigns.com/tents/cfPole.html

Stake Set: http://www.sixmoondesigns.com/tents/63-stake-set-single.html

 

Dette veier til sammen 650 gram og jeg har da et fullverdig enmannstelt, regntøy samt tarp.

 

 

Superlight Bivy: http://www.mountainlaureldesigns.com/shop/product_info.php?cPath=22&products_id=30

 

Bivy som veier kun 170 gram!

 

 

Dette skal bli en ultralett sommer/høst! :=)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått lei av at kjæresten klager over dårlig underlag, og dermed ender opp på min downmat og jeg på hennes tynne.. Etter å ha prøvd å overtale henne til å kjøpe et nytt, har jeg nå kjøpt en syntmat 7 til henne. Downmat'en skal ikke lånes ut mer. Aldri! Ikke i helvete! Det underlaget er den beste investeringen jeg noen gang har gjort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått lei av at kjæresten klager over dårlig underlag, og dermed ender opp på min downmat og jeg på hennes tynne.. Etter å ha prøvd å overtale henne til å kjøpe et nytt, har jeg nå kjøpt en syntmat 7 til henne. Downmat'en skal ikke lånes ut mer. Aldri! Ikke i helvete! Det underlaget er den beste investeringen jeg noen gang har gjort.

Haha, som om jeg skulle ha skrevet det selv! :mrgreen:

Akkurat derfor jeg har det kjøpet 3 poster opp.

En natt til på skummunderlag håper jeg å ungå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"En natt til på skumunderlag håper jeg å unngå."

 

 

 

Lenge leve skumunderlaget! Slår definitivt et slag for skumunderlagene som man kan herje med og bruke tøft over lengre tid, uten at man trenger å være redd for å bålsvi eller skjære hull i det. Har tre stk i ulike vektklasser, fra et superlett kjøpt til 49,- fra Jula og opp til Ajungilak Bamse til vinterbruk. Sover som en stein på de.

 

For øvrig har undertegnede, for å stå klar til stevnemøter med storørreten og storrøya i Troms, akkurat investert i:

 

1 stk Berkley Twilight Travel 9" firedelt haspelstang m/Mitchell Avocet Gold III / 904 ML + 2000 snelle.

1 spole Berkley Trilene 0,24 mono.

To pakker 25g Jensen-silder assortert farge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med skum i tillegg til oppblåsbart.

118gram veier Jysk sitt til 50kroner.

"Liggeunderlag til hunden"

 

Prøvde å sove på Helsport Jerv + Jysk oppå hverandre etter at dama hadde stjelt den oppblåsbare..

 

Skjer ikke igjen, igjen...

Finner man flatt lyng å slå opp teltet på så er det utrolig hva som går, men på en bergknaus.. nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt coupler-kit til exped underlagene våre, håper det funker som forespeilet.
Og pose-pumpe til samme liggeunderlag, så da er det meste i boks før ferien om tre uker.

Ble til at vi bestilte oss en Wiglo også, type rød i fargen. Så da gjelder det bare å få solgt lavvoen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Easton Sundail Small (enkelt skydd som jag skall ha i höst och vinter istället för tält)

Montane Featherlight Pants (vindtäta ultralätta byxor att ta med på specialturer. Supertunt material, så dom håller ju knappast i evigheter...)

Rab Spark (ultralätt regnjacka med huva. Lite tjockare typ än dom allra lättaste vilket gör att den håller bättre i t.ex. skogsterräng där man lätt kan fastna i grenar och sånt)

 

På gång: Optimuns svea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.