Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesmogtind travers


coni

Anbefalte innlegg

Noen bilder fra lørdagens tur:

Gjendebu-Mesmogtind sydøsteggen-langdalstind-langedalsbre-Gjendebu

Startet kl 4 på morgenen (grunnet dårlig værmelding for ettermiddagen), tilbake kl kvart på to.

Eggen er stort sett fin klyving men har to steder med klatring (grad 4?).

Mesmogtind-Langedalstind byr på fin klyving og breen ned er grei å gå siden det er fortsatt snø på den.

Kan anbefales!

post-79-0-70983700-1346095468_thumb.jpg

post-79-0-15739900-1346095554_thumb.jpg

post-79-0-56171200-1346095582_thumb.jpg

post-79-0-29237000-1346095610_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det fortsatt en rusten jernbolt på svaet under det bratteste partiet på sydøsteggen på Mesmogtind? Opp fra svaet husker jeg en sprekk i veggen som var akkurat passe bred til at fjellstøvlene kunne kiles fast nok til å tåle belastningen av kroppsvekten. Dette var tilbake i 1980.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi så faktisk to rimelige rustne jernbolter. Var det dere i 1980 som satt dem. Fantes vel ikke friends denne gangen...

Nei, boltene sto da vi kom dit og de så ganske gamle ut allerede da. Kamkiler fantes nok ikke den gangen, iallfall hadde ikke vi slikt utstyr. Jeg hadde bare noen muttere og kiler, men jeg tror ikke de passet i sprekken. Jeg kan ikke huske at jeg satte en eneste mellomforankring på taulengden. Jeg syntes jeg hadde så godt feste i sprekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.