Gå til innhold
  • Bli medlem

Snart kommer vinteren


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse

398592_10151257461530291_1482865424_n.jpg

Meg og datteren til ei god venninde. Greit å få litt hjelp med pølsa som er grillet på bålet når det er kaldt ute og vottene er så gode å varme :)

Her var også min taktikk med "skogskrydder" en slager,da pølsa ble mistet ned i kanten på bålet. fungerte som bare det å jenta har vel knapt spist flere pølser. Det var slik at det var stas når maten falt i bakken,for da ble det jo skogskrydder på den ;)

Turen er forøvrig på ski/fottur opp til Heiavannet i Rogaland i vinter, en flott tur med min samboer,venner og barn ( ja også alle 3 bikjene såklart.)

Her telles det ned til vinter med glede, å glede er noe jeg føler bildet virkelig får frem ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mld snø på gaustatoppen i morgen og til søndag. Blir neppe liggende men det ligger vinter i lufta i høyden.....

Er så glad vi har 4 årstider for det gir så utrolig glede spess i skiftningene. Merke den fiske luft på høsten som går over i skarp kald luft i blå grader. Herlig... Og ikke minst våren kryper fram gjennom snøen..... Jajamen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnitttemperaturen i Juli var 10 grader der jeg bor. Ikke så langt unna at det kan være det mange dager på vinteren også.

Jeg syns forskjellen på sesongene har blitt litt utvisket i det siste, men kan også være at jeg begynner å bli gammal :)

Men best at det er vinter når det er vinter - men også motsatt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnitttemperaturen i Juli var 10 grader der jeg bor. Ikke så langt unna at det kan være det mange dager på vinteren også.

Jeg syns forskjellen på sesongene har blitt litt utvisket i det siste, men kan også være at jeg begynner å bli gammal :)

Men best at det er vinter når det er vinter - men også motsatt!

Er det ikke det som er resultatet av global oppvarming i vår klimasone da? Mildere vintre og kaldere sommer, mindre forskjell mellom sommer og vinter? Men det er nok en helt annen diskusjon ;)

Jeg er enig at det kan være skikkelig vinter når det er vinter, og skikkelig sommer når det er sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomsnitttemperaturen i Juli var 10 grader der jeg bor. Ikke så langt unna at det kan være det mange dager på vinteren også.

Jeg syns forskjellen på sesongene har blitt litt utvisket i det siste, men kan også være at jeg begynner å bli gammal :)

Men best at det er vinter når det er vinter - men også motsatt!

Joda du er nok inne på noe der. Desto større grunn til å nyte nå men vi har de. Kanskje ikke så tydelige som før men de er der fortsatt. Om de en dag blir borte skal jeg nok overleve lell. Bare det ikke ender med 40 stive blå 365 dager i året. Ser ikke ut som det er den veien det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk å stram opp skuterbeltene da....... :???:

Synes å ane noen negative vibrasjoner her, REJOHN

Tilbake fra tur.

Med fødselsår fra første halvdel av forrige århundre, så stemmer det liksom ikke lenger med ski og sekk.

Betongføre og nedoverbakker ennå mindre...

Da er det bedre med sommerføre. Som fra dagens tur:

Håper snøen holder seg vekke lenge ennå.

post-1073-0-59328600-1345817790_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges passerte årets første gåseplog på vei sørover. Sikkert sædgås siden den alltid pleier å være først både på trekk nordover og sørover. Tar jeg ikke mye feil så hekker denne gåsa bare i Finnmark og da har den sikkert vert på vingene noen dager for å nå Jæren.

Et sikkert egn på at kong vinter igjen har våknet fra dvalen og er på vei.

post-4220-0-43124800-1345962814_thumb.gi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.