Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjørnemøte på Vassfjellet


Koppen

Anbefalte innlegg

Annonse

Bynært og artig!

Har lenge visst at det er bjørn noen kilometer unna.

http://www.adressa.n...icle3286947.ece

:cool:

Artig ja! Håper endelig den får være i fred! Vet du om dette er utenfor naturlig habitat? (det er vel det, men når det blir så nært befolkningstette områder blir det vel fort skyting ut av det,.. .?)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye nærmere enn jeg trodde, men men... jeg håper den tusler rundt der oppe og ikke nærmer seg bebyggelsen for da er det vel fare for at den ikke forblir levende så veldig lenge. Må vel revurdere holdningen min om at det ikke er noen som helst fare for bjørn i områdene Vassfjellet, Brungmarka og andre bynære strøk :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singsås, Samsjøområdet, Brungmarka, Vassfjellet. Dragsten og Malvikmarka (Jonsvannsmarka)... Mange fine passasjer for ulv og bjørn. Om jeg ikke husker feil har vel denne streifulven som gjestet Agdenes tilhold i Skaun for tiden. Fra Skaun til "våre egne" er det ikke mye annet enn E6 som skiller.

For noen år siden tok jeg noen tidlige vårbilde av hundespor på strandbredden ved Hyttfossen. Tanken var å ha det litt morro og lyge på meg Canadabilder, men i ettertid slo tanken meg på at det faktisk kunne vært akkurat ulv, selv om jeg ikke tror det.

I Brungmarka tror jeg det har vært bjørn i minst 20 år. I 2009 fant jeg nesebitt sau i der. Jeg lette faktisk etter bjørn fordi jeg hadde funnet ferske kloremerker på trestammer i området. Jeg lå lenge på vakt, dessverre fikk jeg ikke sett den, men ved neste besøk var sauen "oppspist"...

Utrolig spennede med villmarkens sus...

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man kan se forskel på hundespor og ulvespor. Hos hunde af stor størrelse (de små kan jo udelukket i sammenligning med ulv) er de to midterste tær større end de to yderste. Hos ulven er alle fire lige store. Det mener jeg at have læst engang i en af mine bøger men om det er rigtigt har jeg ingen erfaring i. Jeg har selv hunde fra 55-60 kg og op så jeg kan da prøve at tage billeder af deres spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.