Gå til innhold
  • Bli medlem

Skrim, Ørretfiske, far og sønn...


Helge.R

Anbefalte innlegg

En par dager med fiske og avslapping i et av østlandsnorge vakre skogsområde frister alltid. Nå bydde muligheten seg. Min sønn blir med. Simen på 9år. En ihugga fisker blitt etter den flotte ørreten beit på Hallevannet for noen mnd siden.
Etter stopp på Siljan for fiskekort og bomnøkkel, blir det km på km innover på grusveien mot Skrim og Sauherad Naturreservat.
post-10482-0-47764200-1344982216_thumb.j Grorud Kapell
post-10482-0-66177000-1344982143_thumb.j
Været er strålende sol og svak vind fra sørlig retning. Det er uoverkommelig her oppe. Flott skog bruser med sitt nærvær, og vi som utenforstående får slipe inn og bevitne slik natur. Vanna sier velkommen "ska dykk vera" og prøv gjerne stanga for her er det bag limit. Det betyr fisk.-))
post-10482-0-97796400-1344982948_thumb.j
Vi slår leir og setter opp lavoen på eit flott sted like ved østenden på Tverrvannet. Praktfullt med leirplass der vi er km-vis fra folk og den totale stillhet råder.
post-10482-0-66966300-1344983011_thumb.j
Etter leirsetting blir de fisketur. Vandrer litt rundt om og prøver litt forskjellige vann. Men et sted biter det vist bedre en de andre. Min største ørret i på lenge. Drøye 700gr å rød og fin i kjøttet.
post-10482-0-50122600-1344983084_thumb.j
Pga all regnet i det siste er det så vått i bakken at mann kan bade i mosen. Da tar jeg sjangsen i vindstilla på kvelden å fyr opp en medbrakt,hjemmelaget fakkel for anledningen. Artig anrettning.
post-10482-0-66269400-1344983353_thumb.j
Kvelden kommer over oss og det blir magisk. Med bever på svøm med grein i kjeften og vakende storørret anser vi kvelden som perfekt. Selv Simen påpeker: Pappa, hør hvor stille og deilig det er her. Skulle ønske vi kunne bli en uke. Tror de vi blir lei av fisk og vi blir her hele livet,? avslutter han.
Vel en fare for det. Men dette synet , friske lufta og livet som sådan i denne praktfulle naturen blir jeg nok heldigvis aldri, aldri lei...
post-10482-0-79829500-1344983398_thumb.j
En hyllest til frua/mamma fra gutta som savner hun. Smelter nok når ho ser dette...
Utrolig hva lang lukkertid kan få fram
post-10482-0-53316000-1344983815_thumb.j
God Natt
post-10482-0-82883300-1344983855_thumb.j
Morning. Etter en regntung natt våkner vi til nok en dag med lettskyet vær og svak vind
post-10482-0-73836700-1344984027_thumb.j
Frokost på ekte skogvis. Alla speilegg med skaubacon. Herlig. Bare synd magen ikke makter mer etter uker med magesykdom.
post-10482-0-51675800-1344983953_thumb.j
Etter noen timer med fiske både her og der rundes turen av og vi drar hjem med gode minner. MYE latter og morro å se tilbake på. Far og sønn, Gode venner og to ildsjeler for fiske og friluftsliv må innse at hverdagen kaller.
post-10482-0-99813700-1344984244_thumb.j
Tusen hjertelig takk for denne gang "marka"
Film ligger her:
http://www.youtube.com/watch?v=GELNzYYmBT0

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knallstemning under fiskinga i filmklippet!

Og det er en flott blogg du har :)

Hehe ja stemninga er det ikke noe og si på..... Jeg er neppe noen a4person..... Men den følelsen av og se at mann har fått en bra fisk på kroken, kjenne nappinga og ikke minst få landet den gjør meg smågal. Det bruser i kroppen. Er så sykt morro...... Den følelsen kan neppe kjøpes for penger. Morro at du liker bloggen min... :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 3 år senere...

DETTE var en fantastisk film!! herlig altså filmen viser far og sønn på tur "uten" kamera no filter! det engasjementet ditt må du bare holde på, det skal være sånn, man er i skogen da gjør man som man vil. at du deler denne "familiefilmen" er fantastisk. er selv mye på tur med barna og spesielt etter at vi fikk en ally kano, har laget flere filmer men har ikke delt de i frykt for at kanskje noen syntes de er kjedelige. men for meg var denne filmen helt fantastisk! bra klipp, musikk og fin drive. Jeg fant denne når jeg søkte på området dere var i, vi skal inn dit nå i vår og sommer først Skrimvannet så disse vannene dere har oppsøkt. jeg gleder meg, kanskje jeg burde vurdere å dele noen av videoene mine :) Tusen takk for en flott film!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.