Gå til innhold
  • Bli medlem

Uranostind fra vest over uranosbandet.


sitka

Anbefalte innlegg

Forrige helg skulle vi prøve oss på Uranostind fra Vest på lørdagen. Var tidlig ute og morgentåken gjorde sikten noe dårlig i starten. Kom oss greit opp på Uranosbandet, men veien videre ble litt kronglete, og vi måtte snu grunnet at vi kom for bratt ut. Fra toppen av Uranosbandet tok vi nærmest rett vest og siktet på toppen av Uranostind. Jeg tror vi burde tatt mer NV en Vest her. For bratt for oss ble det, og det var irriterende og måtte snu. Er det noen som har en god rute og dele med oss her ? Hørte rykter om en vardet rute ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Jeg tenker også å ta denne turen, og er takknemlig for svar på dette.. Har ikke klatreutstyr eller erfaring med dette, så er det mulig å ta toppen uten sikring? Tenker da å gå bandet, og mot toppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ud fra hvad du skriver, står det ikke helt klart for mig, hvor du har været, men jeg gætter på, at du fra Uradalsbandet er gået omtrent stik øst direkte mod toppen af Uranostind. Jeg tror ikke, det er nogen god rute. Uden sikring bliver det for brat, og jeg mistænker at det også er løst. Hvis du fra Uradalsbandet traverserer mod nord til bandet mellem Uranostind og Slingsbytind, kan der være nogle mindre udfordringer på selve traversen, men når du er fremme ved bandet og kan dreje mod syd igen mod toppen, er resten enkelt. Det anbefales heller ikke at gå direkte op fra Uradalen til bandet mellem Uranostind og Slingsbytind; - traversen fra Uradalsbandet er bedre. Dette har været diskuteret tidligere på Fjellforum. Jeg har kun været der om sommeren, hvor vi havde gået Uranostind ad sydeggen og returnerede ad traversen fra bandet mellem Uranostind og Slingsbytind til Uradalsbandet. Om vinteren er der andre ting, man må tage hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.