Gå til innhold
  • Bli medlem

Nettbutikker


Chris B.

Anbefalte innlegg

På nettet finnes det utallige nettbutikker som selger friluftsutstyr. Noen bedre enn andre og noen som sikkkert bare driver med lureri.

Derfor lager jeg nå denne tråden slik at vi kan komme med positive og negative erfaringer med diverse nettbutikker.

Kan jo starte med Outnorth.no noen som har noe og si om dem?

Og så vil jeg si at Fjellsport.no er en suveren nettbutikk, som leverer varen kjapt og har gode priser og en del salgsvarer som er fine. Antageligvis en av de beste nettbutikkene jeg har handlet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode priser: http://www.trekinn.com

Har ikke handlet der, men handlet på forløperen, scubastore.com, nå diveinn.com. Ser ut som de har opprettet spesialbutikker innen dykking, svømmesport, friluftsliv, MC, osv. De har felles handlekurv, så det går greit å handle fra de forskjellige på samme ordre. Tror de holder til i Spania. Hadde god service og rask levering når jeg handlet på scubastore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive erfaringer med:

*moontrail.com

*sportsnett.no

*sportsdeal.no

*addnature.com

*skittfiske.no

Negative erfaringer med:

*magasinet.no

*amfibi.no

er kanskje greit og bruke par min på hva som er negativt? sier ikke skal ha lang avhandling men greit og forklare hva som har skjed,har ikke noe negativt og si om amfibi.no

bortset fra en utrolig full butikk så må sjekke på nett butikken får og finne ut hva som er der,har handlet par ganger ikke noe problem (men er kanskje ikke selve handelen som var problemet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og gjerne om noe er positivt også. Holder jo med noen stikkord. Er jo forskjell på om det bare tar litt tid å få kontakt eller om ett problem ikke løser seg i det hele tatt.

XXL. Kjøpte en Helsport Tarp og det manglet en del til ene stanga. Prøvde i flere dager å få kontakt med xxl på alt jeg fant av tlf og mail. Fikk aldri noe svar. Ringte Helsport og de sendte delen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kanskje greit og bruke par min på hva som er negativt? sier ikke skal ha lang avhandling men greit og forklare hva som har skjed,har ikke noe negativt og si om amfibi.no

bortset fra en utrolig full butikk så må sjekke på nett butikken får og finne ut hva som er der,har handlet par ganger ikke noe problem (men er kanskje ikke selve handelen som var problemet) :)

Magasinet har jeg skrevet brukererfaring på her inne. Amfibi så er det de samme tingene som jeg vet mange andre her inne har opplevd. Opplyser ikke om ting er på lager eller ikke. Sier ikke fra om det blir lange forsinkelser på pakker osv. Bestilte x-antall varer nå seneste i sommer, hvor jeg får beskjed om at de manglet noe på lager så skulle bli sendt førstkommende mandag. Jeg venter 3 uker sender de en mail igjen, tar 4 dager før jeg får svar, og da noe tåkeprat om at de selv ikke skjønte hvorfor ting ikke var kommet på lager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med http://www.jaktogfriluft.no

Jeg handler mye i den fysiske butikken til Jakt og Friluft og servicen er eksepsjonell......også når det gjelder reklamasjoner. Min erfaring er at de er av den gode gamle sorten, som heller tar et tap og beholder en kunde, enn å stå på sitt og få misfornøyde kunder. Jeg har ikke bestilt online, så jeg vet ikke noe om hvor raske de er til å levere, men det er de samme gutta og jeg regner med de har det på stell også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Magasinet har jeg skrevet brukererfaring på her inne. Amfibi så er det de samme tingene som jeg vet mange andre her inne har opplevd. Opplyser ikke om ting er på lager eller ikke. Sier ikke fra om det blir lange forsinkelser på pakker osv. Bestilte x-antall varer nå seneste i sommer, hvor jeg får beskjed om at de manglet noe på lager så skulle bli sendt førstkommende mandag. Jeg venter 3 uker sender de en mail igjen, tar 4 dager før jeg får svar, og da noe tåkeprat om at de selv ikke skjønte hvorfor ting ikke var kommet på lager.

Har dessverre de samme erfaringene med amfibi. Få dager ble til to måneder, og minimalt med oppfølgning - tross purringer fra min side. Kanselerte til slutt ordren. Aldri mer amfibi.no på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med bratt.no? bestilte BD firslight Vestibule ( http://www.bratt.no/display.aspx?menuID=0&prodID=373 ) og dem sente meg like greit http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/mountain/shelters/hilight-tent-vestibule som ikke passer,henta på posten får 1 time siden og sendt mail til dem spent på hvordan dem håntere den saken her,hadde jo i "kjent" still tenkt og bruke det til helga sammen med junior (må si jeg følte meg rimlig dum da dama kommer ut og på varandaen og sa att du montere den på feil telt,har du et telt som er åpning på lang siden? og så lo hun sto da med manualen som jeg ikke hadde tatt med meg ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komplettfritid.no har gjennomgående noe høyere priser enn xxl.no, men du verden for en service! Jeg hadde behov for kjapp levering av en pakke. Ikke bare ringte de for å organisere dette, de ringte meg også etter jeg hadde fått varen for å spørre om alt gikk greit! Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mye i den fysiske butikken til Jakt og Friluft og servicen er eksepsjonell......også når det gjelder reklamasjoner. Min erfaring er at de er av den gode gamle sorten, som heller tar et tap og beholder en kunde, enn å stå på sitt og få misfornøyde kunder. Jeg har ikke bestilt online, så jeg vet ikke noe om hvor raske de er til å levere, men det er de samme gutta og jeg regner med de har det på stell også :smile:

Nå har jeg og handlet fra Jakt og Friluft og jeg er imponert over service. De skaffet en jakke de ikke hadde og når jeg fikk den og den ikke passet, så sendte de en bestilling på en til som jeg får tilsendt med returlappe på den andre så jeg kan prøve begge to.. Ikke mange butikker/nettbutikker som gjør slikt. Begge tommlene opp for Jakt og Friluft!

Komplett fritid har jeg også handlet fra nå og suuuuper pris og rask levering! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Ca hvor lang leveringstid er det på varer som bestilles fra Campsaver.com når man benytter seg av fri frakt alternativet?

Sist jeg bestilte noe tok det vel ikke mer enn en uke. De sender samme dag som regel. Så er det ikke mange dager det tar over "dammen". Men det kommer an på hvor lenge pakka blir stucked på ankomst i påvente av tollklaring og evt kontroll.

Der har jeg opplevd alt fra 1 dag til ting som var forlagt som jeg fikk beskjed om etter nesten 2 måneder(var bare småting fra DX heldigvis).

KJører du det med UPS så ordner de tollklarering etc. bestiller du i dag så har du det levert midt på dagen på torsdag. Det koster jo mer så klart. De tar dog litt mindre fortollingsgebyr enn posten. På slike beløp er det vel 100 kr mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.