Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold Naustådalen,Trollheimen


Fosenveitja

Anbefalte innlegg

hei!

Jeg planlegger tur i september,rundtur i vestlige deler av Trollheimen,Bårdsgården-Innerdalen-Kårvatn-(telt)-Trollheimshytta-Gjevillvasshytta

Var oppe i Naustådalen i fjor i beg.av juni,da lå det snø fra ca 550 moh.

I år har jeg ikke vært der,men regner med det er snø enda?

Noen som har gått ruta fra Kårvatn til Trollheimshytta nå i sommer,og som kan fortelle om forholdene?

DEt har jo vært kjølig i sommer,og med sen snøsmelting,hadde det vært ok å vite om eller snarere hvor mye snø som enda ligger der.

Regner med å ta en natt i telt på etappen,da det nok er for langt for meg i ett strekk,og jeg vil nyte turen.

Og det er vel ikke god fjellkutyme å regne inn nødbua som planlagt overnattingssted..?

Veldig glad for svar og innspill : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ruta du har valgt høres veldig spennende ut! Jeg skal gå noe av den samme denne uka hvis ikke været blir helt forferdelig.

Hvis du ser på UT.no`s kart, zoomer inn på Naustådalen og krysser av for å vise Skiførekart fra NVE og MET så vil snøforholdene dukke opp. http://ut.no/kart

Hvor sikkert dette er, eller hvor ofte det oppdateres skal jeg ikke garantere for. Men da jeg planla en tur til Snøheim og Snøhetta tidligere i sommer var jeg stadig innnom der og sjekka snøforholdene jevnlig, noe som viste seg å stemme rimelig bra.

Det kan også være lurt å ringe noen av hyttene i nærheten som kan nåes per telefon å høre hva de vet. Alltid lurt å lytte til kjentfolk :)

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.