Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Sikkert en topic om dette emne fra før.. men lurer på hva slags mat som er best å ta med seg om man for eks skal være en mnd i skogen ved et fiskevann? hva slags mat som ikke tar for stor plass i sekken.. noe man kan ha ved siden av fisken...

Vet at ris duger, men det må da være noe annet som holder seg bra man kan ha med?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetmos, ris, makaroni. Forskjellig krydder (ikke vær gjerrig her!). Ta med mye salt. Griljermel. Olje til steking f.eks. rapsolje i tillegg til meierismør som variasjon. Ta med mye aluminiumsfolie for "baking" på bål. Røyking er nevnt ser jeg. Et par løk kan være fint å ha med hvis du ikke skal bære så langt.

Har du tida og ork så kan du f.eks. tørke endel grønnsaker på forhånd.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fisk får du i dette vannet?

Turen går til gausdal vestfjell, men blir ikke før på nyåret.. er vel hovedsakelig Ørret:) men skal også dit en tur i midten av august og prøve lykken en helg.. har også lyst å ta en tur i femundsmarka, 1 mnd er kanskje litt lenge ja men hvertfall et par uker av gangen.. det jeg ville vite er hva slags mat jeg kunne ta med som holder en god stund hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bulgur kan være velsmakende som tilbehør til ørret. Evt. couscous. Med tørrmelk kan du også lage en pastasaus med smør eller olje, sammen med for eksembel tørket oregano.

Til abbor ville jeg hatt med litt sterke krydder, tandoori for eksembel. Stek fisken i krydderet og smør og bland inn potetmos. Med abbor kan du gjøre mye rart, egentlig. Abbor og spekepølse, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Åbbor er kanskje den eneste ferskvannsfisken som kan spises uten noe tilbehør, da den har veldig bra smak i kjøttet alene. Åbbor er også en av de letteste fiskene å få til å ta om en ikke MÅ over kilosgrensen.

Ellers er jeg tilhenger av forsvarets stridsrasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.