Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett ryggsekk på ca 60 - 70 liter


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en ekstrem lett ryggsekk som rommer ca 60 - 70 liter. Er det noen som har tips om hvilke modeller som finnes? Sekkens egenvekt bør ikke være mer enn 1,5 kg. Jeg vurderer strekt Bergans Helium 55, men synes den skulle vært bittelitt større. Den veier visst 1,1 kg.

Er det noen som har noe bra tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men min erfaring er at Bergans helium rommer mer enn nok til ukestur/hytte til hytte/også med et lite telt og sovepose. Tror forresten at den nyeste Helium veier 1,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg liker Arcteryx Axios 50 godt (1.5kg). Har flere rom og gode festemuligheter på sekken. Litt høyere vekt enn stripete sekker, men mye mer praktisk. Lettsekker må pakkes riktig, liker spesielt ytre lommen på Axios, der det f.eks er plass til lunch,, drikke og ekstra klær. Sekken er fin også på ski. Ryggen er stiv nok til at den tåler vekt opp mot 15kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg liker Arcteryx Axios 50 godt (1.5kg). Har flere rom og gode festemuligheter på sekken. Litt høyere vekt enn stripete sekker, men mye mer praktisk. Lettsekker må pakkes riktig, liker spesielt ytre lommen på Axios, der det f.eks er plass til lunch,, drikke og ekstra klær. Sekken er fin også på ski. Ryggen er stiv nok til at den tåler vekt opp mot 15kg.

Enig, Arcteryx Axios er en glimrende sekk. Har riktignok 63 liters dameversjonen på 2,2 kg, på det meste har jeg bært godt over 20 kg i den, og det fungerte veldig bra ift detaljer og bæresystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.