Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose sen vår/sommer/tidlig Høst


Anbefalte innlegg

Noen gode tips til en dunpose for de varmere månedene av året? Har fra før en Bergans i Senja serien (tror det er snow modellen) men den blir for varm om det blir mangen plussgradene.

Er ikke noe lettvekts freak så betaler ikke dobbel pris for å spare noen hundre gram, men er ikke ute etter billigs mulig på bekostning av kvalitet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle til å anbefale Ajungilak Sphere Spring, veier 550gr, pakkes ned til ca samme størrelse som en drikkeflaske, komfortemp ned til 0, og kostet litt under 2500,- på XXL, men det ser nesten ut til at den er bortevekk fra butikkene nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvor stor du er, jeg syntes den Sphere Spring var smal. Er 72cm bredde i følge Mamut sine sider.

Kommer an på hva du ønsker bruke av penger og hva du ser som max vekt. F.eks er en klassiker som Ajungliak Kompakt 3 season en bra pose til 699,- på XXL. Den passer fint til den temp du har angitt. Dog veier den da 1,6 kilo og pakker større enn en dunpose, men klart billigere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn

För mig fungerar alla länkarna, de öppnas i ett nytt fönster.

Ser att du har med Mountain Equipment som ett alternativ. Då tänker jag att du bör provligga säckarna innan du köper så att du inte bara sitter på nätet och söker/handlar. De anger 185 cm i längd, jag är 183 och tyckte att längden var kort. Nu skall inte detta tas som ett råd för att undvika deras sovsäckar, de gör väldigt bra grejer! Provligger du så vet du om den är trång eller stor, kort eller lång. Du får också klämma och känna och bilda dig en uppfattning om du har förtroende för den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelpen.

Så den testen der men å sammenligne poser med så stor pris differanse er jo nesten ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

För mig fungerar alla länkarna, de öppnas i ett nytt fönster.

Joda, de virker som linker, men hvor kommer du hvis du åpner sportsdeal linken for eksempel? Jeg mistenker at tanken var at hver lenke skulle ta deg til en bestemt sovepose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de virker som linker, men hvor kommer du hvis du åpner sportsdeal linken for eksempel? Jeg mistenker at tanken var at hver lenke skulle ta deg til en bestemt sovepose.

Når jeg åpner sportsdeal-linken kommer jeg rett inn på "Senja Zero" soveposen fra Bergans.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg åpner sportsdeal-linken kommer jeg rett inn på "Senja Zero" soveposen fra Bergans.

Merkelig. Både i Firefox og Chrome får jeg beskjed fra sportsdeal om at siden ikke kunne bli funnet... Kanskje fordi jeg er utenfor Norge?

Ser ut til at linkene inneholder både "&" og "amp;" mellom parameterne i linken. Hvis jeg tar bort "amp;" så fungerer de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre virka iikkje alle linkane direkte til modellane eg tenkte på. Lagar då ein ny oversikt . Prisen var den billegaste eg fann ,men utelukkar ikkje at det kan finnast billegare. Og som sagt sette eg grensa ved ca 2500kr og 1200gram Forklaring av dunkvalitet for den som lurer på det http://www.needlesports.com/catalogue/content.aspx?con_id=72fd385e-1a1a-44da-bcc5-9cc000e25e15

Vekta er oppgitt for lang modell for dei som leverer det:

Mountain Equipment Helium 400 Pris 2499 Vekt 820gram LIM temp +1C Dunkvalitet 675+ Europeisk

M.E. Helium 250 1811kr 680gram +5C 675+E

M.E. Xero 150 1999kr 450gram +8C 725+E

M.E.Dreamcatcher 2390kr 1030gram +3C 625+E

M.E. Titan 450 2599kr 1140gram -1C 625+E

Marmot Never Winter 1899kr 1155gram +0,2C 600+US

Hagløfs Hypna 1S 1999kr 950gram +5C 650 (US?)

Ajungilak Sphere Spring 2499kr 650gram 0C 850 (E?)

High Peak Viper Pro kr1099 +1C (Usikker om det er EN standard) 1000gram Dunkvalitet ? ikkje oppgitt

Bergans Senja Zero kr 1299 1125gram +3C 650 (?)

Ajungilak Lahar Spring kr 1999 830gram -1C 650E

Fann også ein til som eg ikkje hadde linka til Exped Lite 300 kr 2599 770gram +2C 750(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.