Gå til innhold
  • Bli medlem

Panasonic Lumix LX5 med tilbehør (selges)


Gunnar

Anbefalte innlegg

I fare for å få smekk på fingrene tar jeg likevel sjansen på å legge inn en salgsannonse her. Det er tross alt her de fotointeresserte er å finne. Altså:

Panasonic Lumix LX 5 har fulgt meg på turer til Kaukasus, Jotunheimen og Denali de to siste årene. Det er et 24-60 mm zoom-kamera som henges på skulderreima - lett tilgjengelig, og unna vei på samme tid. Det har en vidvinkelkonverter ned til 18mm som jeg har blitt veldig glad i.

Denne linken til et slideshow av en travers av Denali i 2011 viser hva kameraet er godt for: http://gunnarfermann.zenfolio.com/

Kameraet er lite, nett og helautomatisk, samtidig som det har en rekke overstyringsmuligheter for den som vil ha full kontroll med hva som skjer.

Nytt og norsk koster utstyrspakken jeg tilbyr ca. 8.000,-: http://www.fotovideo...0000129793.aspx

- Kamera LX 5: 3180,-

- Påsettbar elektronisk søker (ved sterkt lys): 1995,-

- Vidvinkelkonverter til 18mm (kreative muligheter) 1995,-

- Adapter (nødv. ved bruk av konv.) 395,-

- Diverse filtre (UV, ND, Pola) ca. 600,- ?

- Batteri, lader og kabler følger med

Dette selger jeg for 4000,- i sin helhet, inkl. frakt, og på oppkrav om du ikke kan hente det i Trondheim.

Så hvorfor selger jeg et kamera som jeg har så mye glede av?

Jeg er av typen som prøver sannheten før alle andre muligheter er utprøvd: Jeg skal oppgradere til LX7 som kommer om et par-tre måneder, samtidig som jeg reiser til USA for et år 30. juli. LX 7 kjøper jeg i USA. LX 5 blir ikke mindre godt i absolutt forstand av den grunn. Dette er et kamera for fjellfolk som vil ha hendene fri og lett tilgang til kamera. Spesielt liker jeg den lyssterke optikken, den brede vidvinkelen - ikke minst vidvinkelkonverteren til 18mm, og muligheten til å skifte mellom widescreen, 2:3 og 3:4-format.

Jeg inviterer ikke til pruting. Først til mølla. Hvis kameraet ikke er solgt før vi reiser 30. juli, blir det en i overlag fet julegave til en heldiggris i familien.

Gunnar Fermann

91897943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.