Gå til innhold
  • Bli medlem

Padlejakke til havpadling


peoma

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en padlejakke til havpadling. Jeg tenker en jakke som kan brukes 3/4 av året og som holder regnet og sjøsprut ute. Har vurdert en tørrjakke som er helt tett, men lurer på om det blir alt for tett igjen, at jeg blir våt av svette. Det andre alternativet er en semi-tørr jakke som blir våt ved veldt, men holder det meste av regn og sjøsprut ute. Er det noen som har erfaringer med disse to type jakkene? tar gjerne imot tips om modeller og hvor jeg kan kjøpe de. Noe som vet om noen butikker i Bergen-området som selger padleutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Björn

I en paddeljacka som är vattentät, även om den har andasegenskaper, kommer du alltid att bli svettig och våt inifrån. Det beror på att flytväst och kapel täcker hela överkroppen och det blir då endast armarna där den eventuella andasfunktionen kan ge effekt. Det du bör se på enligt mig är en jacka med latexmanschetter, du doppar alltid händerna i vattnet och du vill ha det tätt runt handlederna. Sedan om du tror att en justerbar hals kan ge lite mer ventilation så kan du köpa det. Min erfarenhet är att det fungerar inte så bra. Du kan lika så gott välja latex även i halsen även om neopren som är justerbar ofta är bekvämare.

Här kan du hitta mycket information och även ställa frågor:

http://www.padleforumet.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.