Gå til innhold
  • Bli medlem

Sug i magan - eller idioti? :)


Anbefalte innlegg

Annonse

Helt klart et annet løypevalg enn mitt!!! Sug i magan? Definitivt! Idioti? Nei, jeg synes ikke det. Personlig har jeg ingen forutsetninger for å bedømme dette, men jeg går ut i fra de har en suksessiv historie og ikke gikk rett på dette nivået.

Det kan være større idioti å høre om generell rasfare og allikevel legge av gårde på ski uten engang å prøve på å sette seg inn i noen grunnleggende kunnskaper om faren.

Eller legge av gårde på padletur i finværet i iskaldt vårvann uten varme klær, tørrdrakt, vest og liknende.

Eller legge ut på tur uten kart, kompass eller nødvendig utrustning som gode klær, fyrtøy, lykt osv. Det siste er jo en gjenganger blant småviltjegere og bærplukkere hvert eneste år.

Selv noe så uskyldig som å legge langt til havs i jolla en finværskveld uten å ta hensyn til fralandsvinden som uvegerlig kommer (da snakker jeg særlig om fjellrike kyster) kan kalles idioti. Det hjelper jo oftest ikke å advare mot slikt, særlig fordi det er fint vær. Det er jo nettopp da vinden og bølgene gjør seg mest gjeldene.

Det finnes selvsagt mange andre eksempler, dessuten er det sikkert mange som vil protestere på at dette ikke er idioti, men dette var min personlige mening.

:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

for mange vil det nok være idioti, Jeg tenker mer på hvilket nivå man tilhører. dette gjelder så og si alt man driver med. Er du uerfaren i noe vil noe virke mer ekstremt en for erfarne. Et eksempel på hva jeg mener: For meg vil det være helt utenkelig å kjøre bil på en smal grusvei med stup på ene siden i nærmere 200 km /t. For petter solberg er ikke dette så gale.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.