Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva kan dette være


REJOHN

Anbefalte innlegg

I forbindelse med dagens tur i Sirdalsheiene måtte vi kjøre veien mellom Lysebotn og Sirdal.

Vi stoppet opp for å ta noen bilder av en skikkelig stor Bergfrue. Imponerende plante.

Men rett ved siden av lå et stort insekt.

Dette insektet var ca 10 cm fra vingetip til vingetip, og jeg kan ikke huske å ha sett noe slik før.

Noen forslag?

post-1073-0-17046100-1341956397_thumb.jp

post-1073-0-06524200-1341956665_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg sjekket siden, og den kan komme til nytte fremover. Takk til Joker.

Men siden det er snakk om bergfrue, så var jeg i Suldalsheiene og fikk tatt bilde av "søskenbarnet" bergjunkere.

Denne planten fant jeg ikke på "kristvi.com".

Stedet der bergjunkeren vokser er lett tilgjengelig, og jeg har vært bortom noen ganger gjennom årene.

Men i år var det første gang jeg har sett Bergfrue i blomst på samme sted. Mao bergjunker og bergfrue i blomst på samme sted.

post-1073-0-35801800-1343804136_thumb.jp

post-1073-0-82393800-1343804138_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.