Gå til innhold
  • Bli medlem

vurderer fjellreven bukse


tjbaggerød

Anbefalte innlegg

Noen son har positive evt. negative . erfaring med denne :smile:

http://www.fjellreve...-462-c-144.aspx

http://baredun.no/Fj...0000003658.aspx

Vurderes meget sterkt da jeg har fått et tilbud i butikk for 900kr , men noen ganger så hjelper det ikke selvom det er grisebillig lissom.... men har en følelse av at dette er en kanonbukse og trenger vel kansje noen positive ord om denne fra noen av dere som gjør at jeg henter den i morgen :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med fjellreven bukse, men har telt og en sekk som jeg er veldig fornøyd med. Virker som god kvalitet. Så om buksa passer og er som du vil ha den så er det nok et godt kjøp :-P tror ikke du skal bekymre deg for kvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant Elisabeth , er klar over kvaliteten til fjellreven generelt :-P har bare ikke hatt ei buks med stretch og softshell og lurer litt på om den muligens kan bli litt varm, men skal prøve den skikkelig i butikken :idea: Treger ei ny fjellbukse og til denne prisen så blir jeg fristet... lukter et kjøp ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om denne buksa har stretch(?) i rompa, men jeg har en Lundhags Traverse. Den har ett stort panel i rassen i dette strekk materialet. Hadde denne buksa på meg i ti dager nå, og kjøpte meg en ennen bukse når jeg kom hjem. Grunnen til dette er at jeg for min del syns det var skikkelig ubehagelig hver gang jeg satt meg ned på noe. Alt av kvistkvast og småtteri syns jeg stakk gjennom stoffet hele tiden, pluss at jeg følte meg kald på rumpa hele tiden.Hvis det er er litt fuktig der du setter deg blir du fort våt også.Dette er kun min mening, vet det er mange som liker disse strekkpanelene. Bare noe å tenke på, men for den prisen ville jeg kjøpt uansett. Har hatt en del fjellreven og vært strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg om denne buksa har stretch(?) i rompa, men jeg har en Lundhags Traverse. Den har ett stort panel i rassen i dette strekk materialet. Hadde denne buksa på meg i ti dager nå, og kjøpte meg en ennen bukse når jeg kom hjem. Grunnen til dette er at jeg for min del syns det var skikkelig ubehagelig hver gang jeg satt meg ned på noe. Alt av kvistkvast og småtteri syns jeg stakk gjennom stoffet hele tiden, pluss at jeg følte meg kald på rumpa hele tiden.Hvis det er er litt fuktig der du setter deg blir du fort våt også.Dette er kun min mening, vet det er mange som liker disse strekkpanelene. Bare noe å tenke på, men for den prisen ville jeg kjøpt uansett. Har hatt en del fjellreven og vært strålende fornøyd.

Hmm ja noe å tenke på.. Takk for innspill Christern :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne buksa, og er godt fornøyd med den. Den har to glidelåser i hver side (legg og lår), noe som gjør det lett å ventilere når det er varmt. Det bør nevnes at buksa er ganske tykk i stoffet. Vurderer sterkt å kjøpe KEB-buksa til sommerbruk. Jeg synes det er litt merkelig passform på fjellrevenbukser sammenlignet med f.eks bergans, men det er ikke helt usannsynlig at det er jeg som er noe spesiell i fasongen isteden... Har akkurat sjekket at buksa har G1000 stoffet i baken. Jeg fikk buksa av jobben så det kan være en medvirkende årsak til at jeg er fornøyd, men med min erfaring av buksa hadde jeg ikke tenkt meg om hvis jeg fikk den for 900,-. Den er ganske lang i beina, men den har en krok til å feste i lissene på skoa så det kan være grunnen til den lange beinlengda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har KEB jeg også. Grunner til at jeg er meget fornøyd:

-G1000 på knær, rumpe, lår samt ankler

-Stretch der det trengs, så jeg har 99% bevegelighet i denne. Aldri vanskeligheter med å ta lange steg opp på store steiner feks.

-God lufting

-G1000 holder unna greit med vann, men må vokses etter første vask.

Eneste jeg vil sette som små minuser er: kunne vært myggnetting i luftingen. For når jeg trenger luftinga mye er det gjerne varmt i lufta, og mye mygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt merkelig passform på fjellrevenbukser sammenlignet med f.eks bergans, men det er ikke helt usannsynlig at det er jeg som er noe spesiell i fasongen isteden...

Eg har bare positive erfaringar med passformen til Fjällrävenbukser. Bergansbukser derimot synest eg har merkeleg passform. Så dette er tydelegvis individuelt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg fikk denne buksa til jul, og er kjempefornøyd. Bruker den også som fritidsbukse og den føles fantastisk å gå med. Tror nok denne buksa er best til vinterbruk, da den er nokså tykk. Har også en Keb som jeg er veldig fornøyd med. Liker passformen på fjellrevenbuksene. De er ledige og utrolig komfortable å gå med. De er nokså store i størrelsene. Jeg er 180/77, bruker 31-32 i jeans og må ha str. 48 i fjellreven. Fikk størrelse 50 til jul, men måtte bytte den da den ble alt for stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.