Gå til innhold
  • Bli medlem

Føreforhold på Rallarvegen i år


Ides

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner noen som har vært der oppe eller har hørt noe?

Rapportene på 1222 er ikke så informative syns jeg.

Webkam på Finse viser at det fortsatt ligger mye snø i fjellet.

Værmeldingen for de neste to ukene melder regn og 8-12 grader. Satser på at regner får ekspedert noe av snøen. Selv har jeg planer om å sykle Rallarvegen første helgen i august.

Noen som har noen "bestige fonner" triks? Skal skal sykle med henger på slep og lurer på om det kanskje kan lønne seg at ta av hjulene på de verste fonnene og dra vognen over som et "akebrett". Har hardplast i bunnen av sykkelvognen.

Tror definitivt at det kommer til å bli folksomt på hyttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rallarvegen.com henviser til rallarvegen på facebook. ser noen har spørt om føre for 23-25 juli og svaret var " Da vil helt klart det meste av snøen være borte... Men det er allerede mange som sykler, men som tar toget mellom Finse og Hallingskeid." så august bør funke hvis ikke værgudene kludrer det til ;) har noek ingen "fonne-triks" men følger opp anbefalinger fra nett og anbefaler å forhåndsbestille overnatting hvis du trenger det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog mellom Hallingskeid og Finse, hm....ligger sikkert en del større fonner der da tipper jeg.

Skal telte og tipper det kan være lurt å ta med spade :cool: Det kan dog hende at vi stikker inn og spiser på Finse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på web kam at det er sol på Finse i dag. Samme kam. viser at snøsmeltingen har fått fart på seg de siste dagene. Krysser alle fingre og håper på at det er ok sykkelforhold mellom Finse og Hallingskeid om et par uker.

Tipper det fyker unna en del snø på søndag og kommende dager etter det. Det er meldt 35 mm regn på søndag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest noe i det siste ja. Om jeg husker riktig var det skrevet at nesten hele traséen, untatt et viss stykke, var ikke tilgjengelig endå for sykkelturister pga snømengden. Tror at beskjed hadde sammenheng med ulykken som skjedde hos de engelske sykkelturister, hvorav en av de havnet i foss i Myrdal området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.