Gå til innhold
  • Bli medlem

Vakuumpakket turmad


ras.ravn

Anbefalte innlegg

Hej

Jeg skal på en 3-4 dages cykeltur fra Kristiansand til Geilo, og har et spørgsmål angående mad på turen.

Er det muligt at tilberede spaghetti med kødsovs eller lignende, vakuumpakke det og medbringe på turen? Hvor længe holder det i rygsækken?

Jeg håber nogen af jer kan hjælpe. På forhånd tak.

Rasmus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De påstår at vakuumpakket mat holder 5 ganger lenger enn ikke vakuumpakket, men jeg vet ikke. Jeg er ganske sikker på at 3-4 dager går greit. Jeg har med vakuumpakket mat på fjellet, men der er det jo endel kaldere også lar jeg det ligge i fryseren til jeg drar. Har det også i kløven som stadig er litt fuktig og nok noe kaldere enn i sekken. Har hørt andre som har hatt med vakuumpakket mat i mange dager uten problemer selvom det har vært varmt.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har vacum pakket bacon på ture i Danmark, det er fra min egen slagter og er meget røget og helt tørret.

Hvis det er det vandige færdige bacon fra supermarkedet, ville jeg ikke tage det uden at stege/tørre det først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyttig info :)

 

Aner ikke hvordan baconen jeg har hatt med på tur har blitt behandlet. Tror den er dansk, den jeg oftest har hatt i fryseren, men husker ikke merket. Men det jeg vet er at den aldri har blitt dårlig når jeg har vært på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, folkens. Litt delte meninger, ser jeg. Turen er på 4-5 dager. Tror jeg vakuumpakker kjøttet rått.

Om du bruker bacon som er røkt på flis, ville jeg ikke vært så bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.